Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Ja, røyking er noe herk! Men jeg klarer ikke å slutte, ikke før jeg har sett den lille på ultralyd.. Forhåpentligvis skal jeg der neste uke, og da er jeg i uke 6 ca.. Er det noen flere i samme båt? Føler meg så råtten og teit, og slem mot den lille når jeg røyker, men jeg klarer ikke å slappe av.. Utrolig teit unnskyldning sikkert, men årh.. Om det er noen som har noen tips til meg er de hjertelig velkomne! Jeg ønsker virkelig å slutte, men jeg får meg ikke til å tro helt på at jeg faktisk er gravid, selvom tre eller fire tester har vist meg dette...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Lite tips: Om du skulle få røykesug ta heller en skive hvitost (ikke brød) etterpå smaker røyken faenskap
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Klart det ville vært bedre å slutte å røyke med en gang, ikke bare for bebisen, men for deg også. Men det får bare være din sak. Jeg er sikker på at du klarer det. Jeg visste ikke at jeg var gravid før ganske langt ut i svangerskapet (altså 11-12 uker) fordi jeg fikk mensen så jeg røyka uvitende om at jeg var blitt to:) Jeg kan ikke gi deg så mye slutteråd, siden jeg klarte å slutte på dagen da jeg fikk bekreftet på UL at jeg var gravid. Men jeg kan gi deg støtte og trøst, for jeg skjønner at det kan være vanskelig, og at man ikke gjør det med vilje mot barnet sitt. Men det kan være at du må stålsette deg når du skriver et slikt innlegg her inne. For det er endel som tror de vet best om alt og alle og det kan være du får litt negative svar her. Men jeg heier på deg! Dette klarer du! Spis heller litt mat hvis du blir røyksugen! Putt heller i deg noe du synes er skikkelig godt, eller kanskje frukt. Pust sakte og tell til ti! Vet ikke om det funker jeg, men prøv alt du kan komme på! Heng sammen med venner som IKKE røyker.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Det er vanskelig å slutte når man ikke er motivert. Prøv å "smake" på alt det positive ved å slutte, tenke på hvilken ny tilværelse du vil få og hvor deilig det skal bli e.l. Du kan også lese Alan Carr sin "Røykeslutte" bok, har motivert mange, og ta deg en tur inn på www.slutta.no hvor du finner mange i samme situasjon. Godt å ha.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! Jeg må innrømme jeg var litt redd for å bli kjeftet huden full, men heldigvis ga dere tilbakemeldinger som faktisk kan tas seriøst.. Jeg skal virkelig skjerpe meg, og kanskje jeg skal ta å lese den røykeboka igjen (har lest den engang før også).. Igjen vil jeg takke for at dere var så hyggelige! Jeg skal klare å slutte å røyke! Er så godt jeg har en samboer som er innstilt på å slutte sammen med meg, når jeg er klar, så jeg slipper å vite at han går ut for å røyke, eller at han lukter røyk..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 det beste er å kutte røykinga tvers av,, gjorde det selv, har mye å gjøre med psyken og viljen til å slutte.. Hvordan vet du at du klarer å slutte å røyke når du har sett babyen på ul? når du ikke har klart det før??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå