Gå til innhold

Tips til hvordan skaffe seg litt penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk, er så ufattelig lei. Både mann og jeg jobber, men likevel, kontoen er nå SKRAPT. Og lønn blir ikke utbetalt før den 12.

Det pleier ikke å være så ille, men nå går vi faktisk mot helga med NULL på konto. Alle flasker er pantet, og overskuddet fra Coop tatt ut. Blærk! Er det noen som har noen gode tips til hvordan få ut litt penger, bare sånn at det går an å "leve" litt :-)?

Og neeeeeei, tror ikke jeg selger kroppen min... tror ikke så mange ville ha betalt heller, thihi :-)!

TIPS MOTTAS MED TAKK!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du får låne litt av mamman og pappan din ? :)

Skrevet

loppemarked da?

Skrevet

Grarasje salg???

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Ikke mulig at en av dere får en liten ekstrajobb? gir fort noen kroner ekstra på konto. F.eks sovende nattevakt, da er jo bare jobben din å sove, og du kan gå på jobb som vanlig etterpå=)

Jeg jobber mye helg, og med alle tillegg jeg får vil 3 helgedager (fre, lør, søn) i lønn tilsvare 4,5 arbeidsdager. Da har jeg jo fremdeles 4 dager i uka hvor jeg kan jobbe ellers... jeg har valgt å heller være hjemme med mini i ukedagene for det meste da, siden hun er så liten...

Dette blir jo litt mer langsiktig da, men... Hvis det alltid er knapt er det jo greit å tenke langsiktig og få en orden på økonomien. og så kan du jo gjennomgå alle utgifter og finne ut hvor du kan kutte ned. Mye du kan gjøre - avslutte abbonementer, skifte mobillabb./strømlev./forsikring, refinansiere lån osv.

For å få penger inn på konto nå i helgen er vel det eneste man kan gjøre å selge ting, eller å jobbe svart.

Skrevet

Du skulle spilt poker da vel, er jo så mye penger å hente i nettpokern...her er en side som lister opp pokerturneringer som er gratis å delta i på nettet:

http://www.freerolls24.com/

Skrevet

jeg tar det som en selvfølge at du ikke lar pengene dine gå opp i røyk om dere har det så stramt økonomisk.

men for å skaffe seg penger til helgen ville jeg ha hørt med mamma eller en gammel tante eller noe om du ikke kan gjøre noe for de og om de da kanskje vil låne deg/ gi deg penger.

Skrevet

Hør med banken om et lite forskudd på¨noen hundrelapper. så har dere iallefall til mat.

Banken kan nemlig legge inn så du får overtrekke kontoen din i noen dager til lønningen kommer inn.

Skrevet

Selg ting og klær dere ikke bruker på finn.no, da får du ryddet huset med det samme ;-). Ellers kan du kanskje låne av foreldre/familie?

Skrevet

Visst du er ute etter noen tusenlapper ekstra i mnd kan eg anbefale å jobbe med mystery shopping. Alt du gjør er å gå i butikker og evalurere på internett etterpå. Babyen kan du ta med, h*n sover jo gjerne og det tar max en halv time pr oppdrag. Eg jobber noen dager med dette i mnd og tjener et par tusen. Kjekt å ha:)

Skrevet

Hehe søsteren min og jeg var heelt blakke en helg vi var studenter begge to. Alt vi hadde av "kapital" var en halv tank med diesel på bilen.

Vi kjørte pirattaxi fredags kveld. Tjente vel en tusenlapp hver, men vi var nok de to dårligste piratsjåførene denne byen hadde sett. Jeg skal til (...). OK, det blir to hundre kroner, forresten - eh... hvior er det?

Gjorde det aldri igjen dog - men er man desperat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...