Gå til innhold

barn kommer borti biler med sykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere gjort? Jenta mi kom borti en bil med ene tråa på sykkelen, og det kom en fin liten stripe. Den er ikke godt synelig, men ser den visst man ser etter.

Det er bakskjermen på en BMW. Og han er veldig prippen og skal ha helt strøken bil, og vil ha den vekk.

Fikk vite dette idag, det hadde skjedd for 2 dager siden.

Så what to do?

Greit å ordne opp altå, men må han lakere hele bakskjermen så blir det jo fort 10-15 tusen bare for en ganske liten stripe. Hadde det vært min bil så hadde jeg ikke brydd meg om den lille stripa der, men som sagt han ser ALT.

Blir det 10-15 tusen for å lakke hele dritten, så var det jo en dyr skade, som i utganspunktet var veldig liten.

Synspunkter..litt fortvilt her..har da søren meg ikke 10-15 tusen jeg..da kan jeg bare glemme å kjøpe vogn og seng til den kommende babyen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det en liten stripe så kan den nok poleres bort, men om det er blitt en ripe i lakken så må han nok lakkere hele bakskjermen for å få det jevnt.. beklager..

mekk jenta :P

Skrevet

Bare å punge ut, han skal vel ikke være skadelidene om ungen din kommer borti bilen hans. Ta kontakt med en takstmann sammen med han, og la han få avgjøre hva som må til. Han vil helt sikkert få mindre for bilen den dagen han skal selge, så om det er en dyp stripe eller ikke,så må det fikses.

Skrevet

Har han forsikring, kan du betale egenandelen.

Skrevet

Kommer på max 3000 på lakkerings verksted. Kanskje ikke det engang

Skrevet

på bmw verkstedet koster det 1500kr timen..så blir nok mye mere enn 3000kr visst hele skjermen må takes

Skrevet

Hvis ikke bileieren er et ræv*** så sjekker han vel opp i hva som blir billigst for henne vel. En dame rygget i forskjermen på bilen min og det kom på 3000 kr for gjenopprette, puss og lakk. Lakken kostet alene 10000 kr literen..... Dette ble ikke gjort hos forhandler vel og merke. Men et godkjent opprettings verksted.

Skrevet

Jeg forstår frustrasjonen, men vi er dessverre økonomisk ansvarlig for skader barna våre gjør =(

Tenk om denne mannen skal selge bilen eller noe? Han vil ikke få igjen penger på forsikringen, så han må dekke lakkeringen selv hvis du ikke innrømmer at det var dattera di.. Det er absolutt ikke rettferdig ovenfor han.

Jeg hadde blitt fly forbanna hadde det vært min bil, og du hadde unnlatt å fortelle meg at dere er ansvarlig for ripa..

Skrevet

unlatt å fortelle? har jeg sagt det? Er de som kom å sa hun hadde gjort det, jeg visste ikke om det engang jeg.

Men har snakket med han og vi finner nok en løsning ang hva vi skal bet..

Skrevet

Lat som ingenting:P Det hadde jeg gjort.

Skrevet

Betal. Det har ikke noe med å være prippen å gjøre, om man ønsker å ha en bil uten riper!

Har ungen din ripet bilen, er du ansvarlig for det, og må betale det det koster. Sorry, men sån er det bare.

Vi er ganske nøye med bilen vår vi og. Selv om vi har barn, passer vi på, og riper ordnes med en gang. Bilen er ganske ny, og det er kjipt å få dårligere verdi på den pga masse riper og dritt.

Skrevet

Håper ikke du er naboen min!!

Skrevet

Uhell eller ikke, jeg syntes man må betale for den skaden som er gjort. Det er hans bil som synker i verdi og det syntes jeg man må respektere. Din inboforsikring vil dekke opp til et beløp som varierer fra selskap til selskap. Kanskje kan du overtale han til å ta det på sin forsikring å betale han for det han mister i egenandel og høyere premie. Man bør gjøre opp for seg i denne verden. Det er min mening. Men rent juridisk er du bare anvarlig for barn opp til en viss sum.

Skrevet

Det beste ville jo være å ta jobben "svart", nettopp for å slippe at han mister bonus o.l..

Det er mange som driver med biler på hobbybasis som sikkert gjør det billig, men like fint ... Få han til å få en pris av en kompis eller noe, og betal det det koster der.. Merkeverksted er jo det dyreste alternativet....

Skrevet

Hvis du har en bil til litt oppunder en mill ønsker du nok ikke en eller annen tilfeldig person til å fikse feilen. Dette er grunnen til at vi har forsikring for større beløper. Har vi ikke det må vi pent punge ut.. Tror forresten at max juridisk ansvar for barn under 10 år er rundt 5000 kroner.

Skrevet

Du eller noen du kjenner er kanskje medlem av NAF? Det var nemlig en repotasje om akkurat dette i bladet deres, Motor, nr 4 (april) iår. Der står det at "Foreldre plikter å betale skade såfremt de har latt det mangle på tilbørlig tilsyn eller på annen måte ikke har gjort det som er etter forholdene er rimelig å kreve av dem for å forhindre skaden. Generelt anas det at det må adskillig svikt til for at foreldre skal være ansvarlig etter dette punktet.", og at uansett er man kun erstatningsskyldig oppad til 5000,- Ring NAF hvis du er medlem eller få noen du kjenner som er medlem til å ringe. (man må sikkert ha medlemsnummer....) de har spesialister på området som kan svare :-)

Skrevet

det som var er at de syklet utenfor her og bort til der de bor (to-mansbolig) der er nabogutt hun sykler ilag med. Som mi jente sier så hadde han kommet borti henne så hun har mistet styringa og greide ikke å bremse. Så var rent uhell.

Ripa var veldig liten, men vi trur det må lakkes hele bak visst det skal bli likt :( å det vil koste 10-15 tusen kr.

Nabo gutten er ikke deres gutt, men han bor i den andre tomannsbolien. Så er en vei de har drevet syklet att og frem på. De er 5 og 6 år gamle.

Men min samboer har nå snakket med eieren, og har vel sånn delvis blitt enig om at vi betaler litt av det det vil koste å lakke hele.

Da jeg gikk opp å skulle se på stripa så må jeg se jeg så den ikke med engang..så den var ganske liten, å da er det surt med 10-15 tusen kr for så liten skade.

Hadde det vært meg så hadde jeg ikke greid å latt foreldrene bet så mye får så liten skade, da hadde jeg bare tatt det på forsikringa mi og latt de bet egenandelen istedet.

Skrevet

hvis gutten kom borti henne er vel han også delaktig slik at dere kan dele beløpet med hans foreldre?

Skrevet

Hmmm syns 10 - 15.000 hørtes forferdelig mye ut jeg da... Kunne ha lakkert hele bilen min for den summen... Hvor har du den prisen fra?? Tipper det koster mellom 3 til 5000 kr...

Skrevet

Ja, akkurat den prisen der er vel litt urealistisk! Ville tatt og sjekket litt selv jeg altså. Sambo driver og skal lakkere bilen sin (hele) og han snakker om max 10 -15000kr - og da på godkjent verksted. Selvfølgelig skal dere være med og betale for skaden - men ikke mye mer enn strengt tatt nødvendig!

Skrevet

har fått vite at hvis små barn gjør noe som kan ripe opp biler o.l som å sykle slik borti bilen eller være snille å vaske bilen med sand så går dette på forsikring siden de ikke er i stand til å vite om dette er rett eller galt..

Skrevet

når et barn under 15 eller 16 år, husker ikke helt, er skyld i skade på noe er foreldrene bare ansvarlig for å dekke summer opp til 5000.

Så da kan d være lurt å få naboen din til å få takst på skaden og er den under 5000 kr, fint for dere :) er den på over 5000 kr, synd for han! :)

Syns det er sykt at folk skal skape seg så vanskelig over et uheld når det er snakk om barn. Hadde det vært med overlegg, så hadde det vært noe helt annet.

Håper det ordner seg :)

Skrevet

Jeg ga nok mer for bilen min enn du har i årslønn, så ikke kom her å tro jeg ikke vet hva jeg prater om!! MEN, jeg har også mange kamerater som er veldig dyktige mekanikere, som kan gjøre samme jobben hjemme til halve prisen.. Er jo ikke snakk om en hvilken som helst person, men folk jeg har kjent hele livet. Kunne jo være HI kjente noen flinke folk som kan hjelpe henne litt rimeligere enn verkstedene..

Har du kjøpt bil til nærmere 1 mill, så har man uansett råd til å dekke en ripe selv.. Jeg hadde ikke giddi å krevd penger for det nå, men for 2 år siden hadde jeg ikke penger og måtte ha gjort det (jeg arvet en stor sum da).. I dag hadde jeg ikke lettet et øyebryn.

Skrevet

Synn for HAN?! Tror nesten ikke det jeg leste hansine...

Det er hans eiendom som er krenket av HIs barn. Og hvorfor skal han tape 10 000 kroner på at HIs barn har ødlagt hans eiendom? Da er i allefall det naboforholdet ødelagt. Barn er uheldige, voksene også. Men naboen kan da vel ikke skulle måtte betale for at barn er uheldige. Det er det da foreldrene som har ansvaret for.... Nei, dekker ikke forsikringene til foreldrene eller mannen er det kun rett og rimelig at man tar ansvar for barna sine ugjerninger til de er voksne nok til å ta ansvar for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...