Gå til innhold

engangstønaden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

til dere som tror at man ikke kan søke føre man er 26 uker.. dere tar så feil.. jeg søkte når jeg var 19 uker og har fått svar fra nav om at søknaden er i orden og at pengene blir utbetalt 3 juli, altså når jeg er 26 uker på vei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I enkelte kommuner så kan man det ja.

Men jeg søkte før uke 26 sist gang og fikk svar om at jeg måtte sende ny søknad med dokumentasjon fra lege/jordmor om at jeg var 26 fullgåtte uker så fikk søknaden i retur med beskjed om og søke etter 26 uker.

Skrevet

ja men det er vel bare hvis du er dum nok til å glemme å legge ved dokumentasjon da... det står jo på søknaden at du må ha det med..

Skrevet

Guri det var en litt kvass kommentar...Måtte bare svare jeg..tror hun mente at hun måtte ha dokumentasjon fra 26 fullgåtte..da nytter det ikke med papirer som viser at du er ferdig med uke 19.....!

Skrevet

hallo?? hvor mange tette gravide er det egentlig?? dokumentasjonen du må sende med er jo en kopi av svangerskapsjournalen som viser når du har termin... du kan søke i uke 10 og hvis du vil så lenge du har fått en termin...! omg blir helt frust jeg...

Skrevet

du, her i kommunen så må du sende med TERMINBEKREFTELSE FRA JORDMOR. d nytter ikke ikke komme journalen. d nytter heller ikke søke om det før uke 26 her heller. pairene sender de i retur, å ber om en oppdatert terminbekreftelse,

Skrevet

kjett fær dø da..

Skrevet

nei der ser du.. i et nøtteskall!!

Skrevet

åh, akkurat dette lurte jeg på for en stund siden her inne. Da skal jeg prøve jeg også. Kjedelig å vente til uke 26 med å sende inn søknaden, for så å kanskje måtte belage seg på et par ukers behanslingstid. (om ikke mer ...)

Skrevet

Haha..Madkiss, bra å snakke om at andre gravide er dumme og ikke skjønner når du faktisk ikkje skjønner hva de sier til deg selv! Må bare le..Så fint for deg at du kunne søke i uke 19, men du tar akkurat like feil som de andre du, for i enkelte kommuner kan man ikke det.Så gratulrer, ALLE hadde litt rett! Hurra! :)

Skrevet

Snakk om og ikke tåle at folk snakker i mot deg..

Jeg fikk søknaden i retur fordi jeg ikke hadde bekreftelse på at jeg var 26 FULLGÅTE uker, sendte inn kopi av svangerskapspapirene mine og den lappen jeg fikk på UL om når UL termin var, MEN de behandler ikke søknader før fullgåte 26 uker alikevell..

Så kjempe fint for deg at dem gjør det i din kommune men dem gjør nok ikke det i alle kommunene i landet..

Da burde du hvertfall sjekke fakta litt bedre før du påstår det...

Skrevet

Nei, et NAV-kontor er såvisst ikke et NAV-kontor uavhengig av tid og sted! Jeg var sikker på å få pengene overført etter bare noen dager, for det er erfaringen til mange her inne.

Jeg søkte i uke 26, og nå, over 7 uker senere, utallige telefonsamtaler og purringer, har jeg fortsatt ikke fått noen penger.

Det er ingen ting galt med søknaden, det sier de selv, de har det bare ikke særlig travelt med å sende ut pengene! Du har jo ikke _krav_ på å få dem i uke 26, du har bare mulighet til det, hvis NAV er behjelpelige.

Så, som ei over her sa, gratulerer, alle hadde rett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...