Mamma for 3<3 Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Er det noe spesielt man ikke kan spise eller gjøre når man er gravid? Er så redd for å gjøre noe som kan utløse en abort eller skade. Spiser sink og folat og drikker baby klister da:) Men hva med wild yam? er det bra å ta når man er blitt gravid? eller bare mellom EL og IKM? takk for svar
Babyønske �� Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 På www.matportalen.no finner du kostholdsråd som er anbefalt å følge. Fortsett med folat, sink er vel strengt tatt ikke nødvendig lenger. Men du godt ta Omega 3. Wild yam er det vel så ymse råd om, Det er både ikke anbefalt, samtidig som det kan være bra mot svangerskapskvalme. Og jeg vet at med Womans care er det anbefalt å smøre noen uker ut i svangerskapet. Så her må en nesten bare følge magefølelsen. Jeg tok ikke wild yam selv, men noe som heter Vitex Agnus Castus(kyskhetstre), og den tok jeg til og med 7 uke, for å være sikker på at kroppen min klarte å produsere nok hormoner selv.(slet med hormonubalanse før jeg ble gravid). Og det er heller ikke anbefalt å ta under graviditet, men har ikke teng på at noe har gått galt av det hvertfall, tok halv dosering da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå