Gå til innhold

Hjelp med info til barneforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står om det oppstod komplikasjoner for barnet i forbindelse med graviditet, forløsningen eller under barnets første levemåned..

Han ble tatt fra oss første dag pga litt vansker med overgangen fra livmoren og utenfor (slet med pusten), men vi fikk han tilbake etter noen timer når de ikke fant noe på røntgen eller noe annet, men lå litt i kuvøse. Og så hadde han gulsot og forhøyet CRP.. men er dette komplikasjoner?

Og så er spørsmålet om barnet har hatt luftveisbesvær, astma, eksem eller allergi.. Han er jo så liten, så det er jo ikke så godt å si. Jeg krysset av for at han har eksem, og så er det spørsmål for når han fikk det første og siste gang, medisiner og undersøkelser.. Men er det ikke veldig vanlig at babyer har eksem? Atopisk eksem har han.. husker jo ikke når første gangen var, og det er jo sånt som kommer og går "hele tiden".

Papirene ble ikke godkjent forigang jeg fylte de ut, så derfor spør jeg dere, så jeg gjør det korrekt denne gangen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det etter fødselen ikke karakteriseres som komplikasjoner.

Har dere fått påvist Atopisk eksem av legen?

Skrevet

Legen min sa "dette er nok allergisk atopisk eksem, så her må dere være flinke til å smøre.. Hvis det ikke går bort med vanlig krem, så kom tilbake og få kortisonkrem av meg". Men ikke noe "skriftlig"

Fant epikrisen hans nå, der står det (jeg vet ikke hva dette betyr):

DIAGNOSE

Klinisk sepsis hos nyfødt

Lett i forhold til svangerskapslengde

ABO.isoimmunisering hos foster og nyfødt

Cerebal irritabilitet

Hyperbilirubinemi

Og så hadde han skev nakkestilling så gikk til fysioterapi, men selve diagnosen hans der stod på henvisninga, men den har jeg jo gitt fra meg.. Så det vet jeg ikke :/

Skrevet

Men nederst på epikrisen, står det at han utskrives i god allmenntilstand med normal status, da.. Vanskelig å vite hvor detaljert jeg skal være.

Skrevet

Jeg mener at du ikke skal skrive værken det ene eller det andre.

Om det er noe som feiler ungen(eller voksne) kan det være at forsikringselskapet ikke vil ha dere som kunder siden det da er meget sansynlig at det vil bli utbetalinger til dere.

Jeg f.eks får ikke tegnet uføreforsikring på grunn av en sykdom jeg har.

Skrevet

Men vi må jo være ærlige?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...