Gå til innhold

Har du tenkt over dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå er det folk i jungelen mellom Peru og Brasil som aldri har sett et hvitt menneske. Aldri sett en bil,et hus,en datamaskin, en penn,en bok,en osthøvel,sykkel,penger,vaskemaskin,telefon,tørketrommel,klær fra fabrikk,fødeavdeling,iskrem,sjokolade - you name it! De har aldri sett det!

De har sett helikopter, og må da ha trodd det var noen fra en annen planet??Eller en merkverdig fugl?

 

Da jeg leste om dem i forrige uke, satt jeg ei stund og tenkte på alt det jeg tar som en selvfølge, det har disse menneskene (og mange andre i verden) aldri sett eller tatt på.

En merkelig tanke....

 

Og nå skal folk ta seg inn i samfunnet deres. Er jammen ikke så sikker på at det er riktig,jeg!

Indianerne døde jo som fluer når "den hvite mann" tok seg inn, og introduserte sykdommer de aldri hadde vært eksponert til.

 

Kanskje best man gir dem fred?

Må da bli et enormt kultursjokk,om de plutselig ble satt midt i New York City,fks! Uff!

 

link,for dere som ikke har fått det med dere.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=528115

 

 

 

Hvis du føler deg fattig på "gods og gull", da bør du tenke en gang til.

;o)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det har jeg aldri tenkt over. Men jeg gjorde det nå... Tenk så fint de har det! Slippe de bekymringene vi har. De lever helt sikkert et fantastsik liv. Det man ikke vet, har man ikke vondt av. Jeg syns "vi" skal la de være i fred!

 

Men, jeg tenker... vet de av det eksisterer andre? At andre lever et annet liv enn hva de gjør?

Gjest Zima *2pp*
Skrevet

Jeg syns de skal få være ifred! Hvorfor skal noen komme inn til de? Det er dårlig gjort!

Skrevet

De har nok sine bekymringer de og. Som rovdyr, sykdom, mat/vannmangel osv.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De har klart seg lenge uten kontakt med mennesker på utsiden, de klarer seg sikkert i fremtiden også!

 

Her er hva jeg ser for meg kommer til og skje..

 

Det kommer en gruppe "eksperter" inn, de skjønner ikke hva de sier, og de innfødte forstår ikke hva de gjør der. De kommer til og forsvare seg selv så godt de kan, og de innfødte blir sett på som fiendtlige.. .Så vips, var den "krigen" igang...

Skrevet

Jeg tror ikke de vet det eksisterer et liv som vi har, for de har jo aldri sett det.

Men de vet sikkert det eksisterer andre stammer, for det gjør det sikkert?

 

Tror nok de har bekymringer vi ikke har. Som hun andre nevner,så er rovdyr sikkert et av dem. De har jo bare spyd og kniver de lager selv som våpen.

 

Men det er mange andre ting de slipper- Å betale regninger, fks.

;o)

Gjest Zima *2pp*
Skrevet

Ja, enig palmesus, det har skjedd før. Hvorfor lærer ikke det moderne samfunnet av sine feil?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fru Gyldenkorn: Klart de har den type bekymringer, slik som de hadde "før i tiden", men de har nok ikke de "bekymringene" vi har, som egentlig ikke er noe og bry seg om. Så nå at det ble litt klønete i det andre innlegget...

Skrevet

Jeg synes det er latterlig at dem liksom skal begynne å "infiltrere dem inn i samfunnet". LA DEM VÆRE IFRED!

Det som kanskje kommer til å skje er at de angriper og dreper dem som skal "komme på besøk" slik som indianerne gjorde, de følte seg jo truet, sant. Og så kommer de hvite mennene og angriper dem og utrydder dem. Det er typisk!

 

Jeg synes det i utgangspunktet er latterlig at de driver og flyr over med helikopter der, de har garantert gjort det mer enn en gang.

Skrevet

Jeg kan nesten garantere at et eller annet blad (som The People,TIME magazine osv) allerede har noen på vei dit!

 

ALT for ekslusive bilder...Bare vent og se.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...