Gå til innhold

Sykemeldt i ferien.Hvordan blir det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får vel feriepengene jeg har opparbeidet meg fra i fjor,som vanlig.

Men når vi får feriepenger i juni,pleier vi ikke å få lønn.

Hvordan er det når man er sykmeldt?Får man bare feriepenger da,eller sykepenger også i tillegg?

Legen har sykmeldt meg ut oktober,skal over på yrkesrettet attføring,og ikke tilbake på denne arbeidsplassen.Derfor skal jeg også få utbetalt ferieukene for i år som lønn.Altså de fem ukene med ferie som jeg ikke får brukt i år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis er det vel sånn at hvis du blir sykmeldt mer enn en uke i ferien får du sykepenger og rett på å ta ut ferien senere.

Mener at det betyr at du ikke får sykepenger mens du får feriepenger.

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt siden mars,og skal være det ut oktober,da går jeg over på attføring(har fått innvilget yrkesrettet attføring).Får ikke utsatt ferien min til senere heller,for jeg skal ikke tilbake i arbeid på dette stedet igjen.Derfor får jeg utbetalt de fem ukene jeg skulle hatt ferie i år som lønn(men det er kun fordi jeg skal slutte her,ellers hadde jeg fått den til gode for senere).

Men lurte bare på om jeg får feriepengene som ble opparbeidet fra i fjor OG sykepenger i juni,eller bare feriepenger?

He,he,ble litt surrete det her:-)

Skrevet

Jeg tror fortsatt at du ikke får begge deler. Enten er du syk, eller så har du ferie, på en måte.

Men korrekt svar får du sikkert hvis du ringer nav og spør.

Skrevet

Du skal ha begge deler. Feriepengene opparbeidet du i fjor og de skal du ha nå. Og er du syk har du ikke ferie men er sykemeldt og får sykepenger.

Skrevet

Skal ta en telefon ned dit og høre imorra.Men har en følelse av at det blir bare feriepenger og ikke sykepenger.Ellers ville det jo vært "lønnsomt" å være sykmeldt.Og det blir jo ikke helt riktig.

Noe ekstra får jeg jo fordi jeg får ferien jeg skulle hatt i sommer utbetalt i lønn.Men det er jo bare fordi jeg skal slutte der,og neste sommer får jeg jo mye mindre i feriepenger igjen

Men takk skal du ha:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...