Gå til innhold

Ville ikke vite kjønn men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært på UL (ekstrasjekk etter ordinær), og da sa legen med et skikkelig glis; "ja jeg veit vertfall hvilken farge dere kan male barnerommet i!!" -og da tenker jeg at det er sikkert gutt...!!

Ble veldig opphengt i den kommentaren... æsj! (og veldig nysgjerrig, ja jeg innrømmer det!!)

Hvordan ville dere tolket det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tolket det slik at han vet hvilken farge dere kan male barnerommet i ;)

Skrevet

Ville ikke tolket det til et spesiellt kjønn. MEN, det er faktisk veldig morsomt å vite hva det er . Vi vet at det er en liten gutt, og føler at vi allerede kjenner ham. Artig å prate om den lille gutten!

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å tolke noe spesielt kjønn ut i fra den kommentaren. Men lykke til med å styre nyskjerrigheten ;)

Skrevet

Det kan jo egentlig være hva som helst? Du vet jo ikke hva det var han så. :) Det er mulig det er bittelitt større sjanse for at det er en gutt, men ikke så mye at jeg ville ha satset noe som helst på det! I verste fall får du bare ringe ham og spørre? :D

Skrevet

det var vel bare tydelig hvilket kjønn det er da:) men jeg tror jeg vil vite det når men kan se det, koselig å kunne begynne å tenke ordentlig på navn, og mot slutten kjøpe inn noen klær i enten rosa eller blått:)

Skrevet

Det lå jo ikke noe annet i den kommentaren enn at han virkelig kunne se, uten mye tvil, hvilket kjønn det er. Tolker du det dit hen at det er gutt fordi han sannsynligvis så en tydelig tut? Det kan jo hende han tydelig så at det IKKE var noe tut der, egentlig umulig å vite :) Så dere er jo like langt, vet fremdeles ikke kjønnet og det var vel poenget?

Personlig hadde jeg aldri i verden klart å ikke vite hvis legen sa noe sånt. Hehe. Har selv vært til oppfølgings-UL to ganger og den lille har enda ikke røpet seg. Skal på 3d i morgen og vil så gjerne vite... føler det blir lettere å knytte meg til h*n da, finne navn, gjøre innkjøp osv.

Skrevet

Takk for svar! Bra å høre at det bare er jeg som trur det er gutt ut fra kommentaren, da har vi fortsatt spenningen inntakt.

Jeg syns det er helt opp til hver enkelt om man vil vite eller ikke, og det valget trenger ingen andre mene noe om. Men må få lov til å si at vi føler oss ikke mindre knyttet til babyen, eller at vi blir dårligere kjent med den, fordi vi ikke vil vite kjønn. Vi diskuterer både gutte- og jentenavn, og nå mens vi venter har vi et kallenavn som passer både gutt og jente.

For oss er kjønn en del av spenningen med hvem dette lille mennesket vi skal få i familien er, og vi syns det er moro å gå og prate om "tenk om det er en gutt" eller "nå trur jeg nesten det er jente!"

Skrevet

Da vi var på UL i forrige uke, virka også jordmora ganske skråsikker på kjønn, for hun skanna liksom bortover babyen og så sa hun m en gang "ja, og her ser vi kjønnet"..så da tenkte jeg også, som du, at da er d vel en gutt siden hun så d så tydelig.. men nei, d var visst en jente=) Så forklarte hun om kjønnsleppene osv osv, selv om jeg selv ikke kunne se noe særlig...skjønte ikke bæret.. Så du bør nok holde begge mulighetene åpne:)

Skrevet

Hei må bare fortelle min historie når du skriver dette. Sist gang jeg var gravid ville ikke vi vite kjønnet. Vi hadde da en gutt fra før som da var 2 år. Hadde ikke visst kjønnet på han heller før han ble født, og syntes dette var fantastisk. Da vi var på UL sa vi at vi ikke ville vite kjønnet. Legen spurte om vi hadde noen barn fra før, og vi fortalte vi hadde en gutt på nesten 2 år som var veldig aktiv, høyt og lavt hele tiden så vi var spent på om neste ble likedan eller annerledes. Undersøkelsen gikk fint, alt var i den skjønneste orden. Og vi gjorde oss klar til å gå. Akkurat da vi skulle lukke døra etter oss ønsket legen oss god tur hjem og lykke til videre. Så sa han:"dere får jo nok en aktiv fotballspiller i familien om noen måneder". Jeg var helt overbevist om at han hadde forsnakket seg, og dermed røpet seg at det var en gutt inni magen min. Fortalte dette til alle, noen var enig med meg, andre uenig. Dagen for fødsel kom og ut kom verdens skjønneste jente. Kunne nesten ikke tro at det var sant. Måtte spørre to ganger. Så jeg hadde nok også tolket kommentaren du fikk som at det var gutt du har i magen din. Men tror ikke legen din har tenkt slik i det hele tatt. Er bare vi gravide mødre som liker å analysere og tolke slike kommentarer til vi blir blå i hodet.. hehe:)

Skrevet

Jeg ville ikke tolket det noen vei jeg heller Så lev i spenning!

Vi var på ul på mandag og vi vil ikke vite kjønn. Jm var aldri i nærheten av å sjekke eller å si noe som helst om kjønnet.

Jeg syns det er flott å ikke vite, man blir selvfølgelig like knyttet til babyen, kjønn er jo helt underordnet.

Vi kjøpte litt nøytralt tøy, men på barsel fikk vi så masse blått at vi hadde tøy til jul. Han ble født i august.

Jeg syns det er befriende å ikke vite kjønn, Klarer ikke helt å forklare det der.

Gleder meg til fødselen og til å møte gullet i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...