Dozer Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 ungen sover hele natta?? Jenta mi sover fra 22/23 til 6/7 og nå merker jeg at det har minka veldig med melka! Hva kan jeg gjøre for å ikke miste den helt? Har ikke lyst til å vekke henne om natta for å spise når hun har funnet den rytmen av seg selv, men hun er bare 6 uker så vil gjerne amme lenger!
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Hvordan merker du at du har mindre melk? Er hun misfornøyd?
Dozer Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2008 Jupp, kunne ikke skjønne hvorfor hun skrek med en gang, men så tinte jeg noe av den melka jeg har fryst ned og da drakk hun en del og sovna så søtt! Har skjedd noen kvelder nå, er alltid på kvelden!
Tuppen og mini Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Du mister ikke melka helt selv om hun ikke spiser på natta. Kroppen din tilpasser seg bare behovet til barnet. Når du ikke ammer om natta, produseres det heller ikke så mye melk da, men mer på dagen isteden når hun spiser mer. Det samme skjedde med meg, og jeg spurte på helsestasjonen om jeg burde stå opp om natta for å pumpe, for at det skulle holdes i gang. Da var mini litt over 2 måneder, og helsesøster mente da at hvis han sov hele natta hver natt var det ingen fare, for da trengte han ikke den melka. Hvis det bare er en gang i blandt derimot at hun sover hele natta bør du kanskje pumpe ut litt da....
Tuppen og mini Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Til det siste innlegget ditt. Gjorde det samme jeg hvis jeg hadde lite på kvelden. Gav melk jeg har pumpet tidligere. Helsesøster sa at de barna som sover hele natta ofte vil ha mye på kvelden, og at det kan ta litt tid før det tilpasser seg. Jeg passet på å amme ganske ofte på kvelden, og da kom produksjonen i gang. Nå er det ikke noe problem lenger. (han er 4 måneder nå)
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Da er du nok inne i noen økedøgn. Du kan pumpe deg innimellom ammingene eller bare legge henne til brystet ennå oftere. pass på å hvile nok og spise godt når du er oppi økinga. Noen velger å ta et par dager i senga med baby der de kun står opp for å finne mat og dobesøk osv. da får begge slappet godt av og puppen er tilgjengelig hele veien for den ivrige baby.
Dozer Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2008 Ok!! Da kan jeg bare la puppene flagre fritt om kvelden og håpe at det tar seg opp igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå