Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min tenker å gifte oss på 30 års dagen hans.

Vi tenkte å gjøre det hos byfogden, men nå har jeg fått andre tanker...

Blir det det sammen å gifte seg hos byfogden??? Det er jo noe spesielt med å gifte seg i kirka og da...

Spesielt når man først skal gifte seg...

Men jeg er jo overlykkelig over å bli gift med han uansett hvor jeg gir løftene mine henn...

hmmmmm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok ikke helt det samme å gifte seg hos byfogden, men synes samtidig at det er feil å gifte seg i kirken dersom man ikke er troende til kristendommen.

Human etisk forbund har jo kommet med et alternativ nå, der man kan forme sin egen seremoni, på betingelsene at det er en verdig ramme rundt dette. Man kan ha det ute, inne i et lokale, eller et sted som betyr noe spesielt for brudeparet. Kjenner flere som har brukt denne formen og er veldig fornøyd. De har hatt innslag av sang, musikk, og vigsler holder en personlig tale til brudeparet. Litt mer ramme rundt det enn hos byfogden kanskje?

Det blir utendørs humanistisk vielse vi velger når vi går til "alters" ;)

Skrevet

vi skal gifte oss i kirken om snart 3 uker, og jeg er ikke kristen...men har bestandig ønsket å stå hvit brud og det ønske går i oppfyllelse snart :)

Skrevet

ÅÅåååå... utendørs, hjemme hos oss... DET hadde vært noe det...

Takk for tipset :-)

Skrevet

Bare hyggelig du :) Jeg tror det blir bra med utendørs, og siden det var min fremtidige mann som kom med forslaget (og faktisk begynte å interessere seg skikkelig plutselig en dag) så går vi for det! Må bare ha en nødløsning i tilfelle regn.. :)

Man kan vel stå hvit brud selv om man ikke gifter seg i kirken vel? Jeg skal nå hvertfall ha hvit brudekjole og ikke snakk om noe annet ;)

Skrevet

Noen som vet hva det koster å gifte seg humanetisk da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...