Gå til innhold

blir man like glad i alle barna sine??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei nydelig jente på 3år fra et tidligere forhold,hun har ingenting med faren å gjøre siden han sitter i fengsel å var ikke noe snill mot oss.

nå er jeg sammen med en ny,vi har vært sammen siden ho var baby å han er "pappa" for ho.

vi skal ha en baby til om et halvt år, jeg er så redd for å ikke bli like gla i den nye babyen som det jeg er i jenta mi.

hun er hele livet mitt,jeg tenker,kan jeg bli like gla i noen andre som jeg er i henne,jeg tror ikke det..

huff føler meg fæl som sier det:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår bekymringen din, vi elsker jo disse små så utrolig høyt :-) Så det er nesten umulig å tenke seg at man kan føle det samme for flere.

Kan si hvordan det er for meg (kan jo ikke si noe generelt). Da nummer to var helt nyfødt kan jeg ikke påstå at jeg elsket dem like høyt nei, førstemann hadde jeg jo kjent og elsket i et par år allerede. Syns i grunnen det var helt naturlig. Det betyr jo ikke at jeg ikke var forelska i nummer to da hun var nyfødt (på samme måte som med førstemann), bare at båndene til førstemann hadde rukket å bli mye sterkere.

Nå som babyen er blitt et halvt år kan jeg med hånda på hjertet si at jeg elsker dem like høyt, og har gjort det lenge. De og mannen min er så utrolig viktige for meg alle tre.

Skrevet

Slik trodde jeg også.

De første ukene elsket jeg barn nr 2 megahøyt, men hadde fortsatt de sterkeste følelsene for nr 1. Hadde jo kjent henne i mange år, den nye var fantastisk, men jeg kjente jo ikke henne riktig ennå. Hadde jeg måtte velge mellom ett av barna (måtte Gud forby), hadde jeg nok valgt eldste.

Etter ett par mnd var følelsene for barn nr 2 eksakt like sterke som for nr 1. De er nå 2 og 5 år, om jeg måtte velge en nå (igjen måtte Gud forby), har jeg ingen anelse hvem jeg hadde reddet.

Jeg elsker begge to så mye at det er umulig å beskrive. Nå VET jeg at jeg kunne fått 10 barn og samtlige hadde blitt elsket like høyt.

Du kommer til å få det fantastisk, kjærligheten kan utvide seg og utvide seg, for alle de små fantastiske barna våre.

=)

Skrevet

Du blir bare mer og mer glad i barna dine. De som du ikke har fått enda,vet du jo ikke hvordan du føler for,siden du ikke har "sett" dem enda. Men jeg kan forsikre deg om at morskjærligheten er like sterk for hvert eneste barn som kommer.

Innvendig blir man mer og mer takknemlig og ydmyk overfor livet,jo flere barn man har født.

Skrevet

åååhh ble tusen ganger lettere nå:)

tusen takk for positive svar:)

Skrevet

Jeg hadde det også sånn. Tenkte stakkars den nye babyen som jo aldri i verden kan måle seg med jenta jeg allerede hadde.

Men du store min hvor feil jeg tok!!!! For tror du ikke deg fikk et vidunder helt annerledes, men like vakker og vidunderlig som nummer én!?

Og jammen meg, da jeg fikk barn nummer tre, ble jeg LIKE glad i ham!!

Jeg elsker alle barna mine like høyt, og det kommer du også til å gjøre, hvor rart det enn kan høres nå.

Skrevet

Da nr 2 kom, begynte jeg faktisk å elske nr 1 ENDA mer - de er så fantastiske sammen som søsken...

Skrevet

Du er ikke alene om å tenke sånn, jeg lurer også på hvordan i all verden det kan være mulig å elske neste barn like mye som jeg elsker sønnen min... Håper de andre her har rett, at man blir like glad i alle:)

Skrevet

jeg forstår spørsmålet ditt. jeg har også to barn, og tenkte litt sånn selv. jeg er enig med alle ovenfor at jeg er like utrolig glad i begge barna mine, det gjevnet seg helt ut.

hadde jeg vært deg tror jeg derimot problemstillingen hadde blitt en litt annen for meg, jeg tror jeg heller ville være litt redd for om jeg kom til å elske barn nummer to mest, eller like barn nummer to mest. nummer to er jo med en mann du elsker og som elsker deg, nummer to vil are utseende og personlighet fra denne mannen.

den du har fra før kommer du nok til å se ligner sin far, han som ikke var så snill med dere, blikk og bevegelser, tanker og følelser.

men som du sier du er så utrolig glad i dette barnet, og det kommer nok ikke til å skje. lykke til med den lille

Skrevet

Jeg har 6 stykker, og man blir bare mer og mer glad i barna sine.

=o)

Kjørligheten øses på inni hjertet,som en utømmelig kilde, når man har blitt mor.

Skrevet

Morskjærligheten er ikke en bløtkake som blir minder til flere stykker man deler den opp i.

For hvert barn åpnes det en ny dør til ditt hjertet .

Skrevet

Skulle være kjærligheten, ikke kjørligheten ;o)

Vanskelig med den æen og øen på et tastatur som ikke er norsk til og begynne med.

Alle mennesker er utstyrt med et sånt hjerte. Man blir jo glad i folk hele livet, som kommer og går. Venner,kollegaer nye familiemedlemmer osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...