Gjest Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Hjelp meg, jeg skal på sommerfest med jobben, og vi prøver på nr. to. Vet da ikke om jeg er blitt gravid og vil unngå alkohol. Gi meg alle deres beste unnskyldninger for ikke å drikke! NB, at jeg må kjøre utgår selvfølgelig, kan ikke bruke det i den situasjonen...
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Skal du på jobb dagen etter festen? Hvis ikke vill jeg sagt at du ikke kan drikke for at dere skal opp tidlig neste dag for at dere skal kjøre et godt dtykke eller noe i den duren. Men må vel ikke ha unnskyldning? Det er jo frivillig å drikke? Eller? Når jeg ikke drikker alkohol så er det enkelt og greit for at jeg ikke orker, ingen som setter spørsmålstegn ved det.
Odine! Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Du har et veddemål om hvor lenge du kan unngå alkohol Du vil finne ut hvordan det er å feste uten alkohol Du sparer penger Du er tørrlagt alkoholiker Du kjenner en alkoholiker som skal tørrlegges, og i sympati tørrlegger du deg selv.
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 antibiotika/penicillin er på "faste kur" rense kroppen. opp tidlig. vil ikke drikke når du skal hjem til barnet lett hodepine tester om du er allergisk mot gjær Eller sniker med deg alkoholfrit av et slag og drikker det. Kommer ikke på flere! Dette er unnskyldninger kollegaer og venninner har brukt. Kommer veldig ann på hvilken person du er om de blir "trodd" på eller ikke! Lykke til og kos deg
æsj altså! Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Jeg ville tatt med meg en alkoholfri vin, eller kanskje drukket et glass vin eller to. Det er ikke skadelig for den evnt lille i magen.
Candy girrrl Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Jeg har ofte latet som jeg drikker. Sparer deg for mye pes , mas og mistanker. Ta fx en alkoholfri hvitvin, fjern etiketten i varmt vann og fest på en etikett fra en med alkohol. (ikke ta en for kjent vin da om flaskeformen ikke er lik hehe)
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Ta med alkoholfri hvitvin som hun over sier. Fjern etiketten i vann. Trenger ikke legge på ny engang, bare si den falt av da du kjølet den i kaldvann. ;-) lykketil!! Holder også på å klekke ut en unnskyldning til ei venninne som så gjeeerne vil ut i helga! :-) Er gravid jeg da, og orker ikke gå ut i det hele. Vil bare sooooove. ;-)
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Høres kanskje naivt ut...men kan ikke du bare si rett ut at du ikke har lyst til å drikke da?? Og om noen maser, så holder du bare fast ved at du ikke har lyst til å drikke... Bare en tanke...
Gjest gründerjente Skrevet 5. juni 2008 #9 Skrevet 5. juni 2008 Jeg hadde ærlig talt ikke brydd meg med å finne en unnskyldning. Det er en privatsak. Alt annet er å regne som drikkepress...
Gjest irismor Skrevet 5. juni 2008 #10 Skrevet 5. juni 2008 Du trenger da ingen unnskyldning for å ikke drikke alkohol. Er ille om man må begrunne hvorfor man ikke tar seg et glass alkohol. Var på en fest for en del år siden. Var sammen med en venninne som var i prøvefasen for å få barn. Etter mye mas om at hun måtte ta seg et glass eller ti. så svarer hun smørblidt, jeg er i AA og har ikke lyst til å bryte en god vane. Skal si det ble stille og slutt på mas. "maserne" følte seg ikke så høye på pæra da. Sannheten kom frem en god stund senere da hun og hennes mann klarte å få det til å klaffe ;-)
Gjest Zima *2pp* Skrevet 5. juni 2008 #11 Skrevet 5. juni 2008 At du er over 18 og gjør som du vil fordi du ikke er en fjortis som må følge strømmen lenger.
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #12 Skrevet 5. juni 2008 Si at du ikke har lyst på?? du er voksen og har full rett til å bestemme selv hva du vil drikke At du ikke tåler alkohol i varmen er greit å si også da, jeg får hvertfall mye lettere hodepine om jeg drikker alkohol i varmen.
2smågull Skrevet 5. juni 2008 #13 Skrevet 5. juni 2008 Si at du går på penicillin. eller noe anna medisin som ikke kan kombineres med alkohol:) det funka fint for meg:)
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #15 Skrevet 5. juni 2008 ...jeg ikke klarer å si nei, mer at jeg vil prøve å holde det hemmelig at vi prøver, ganske nyansatt. Fikk mange gode tips, takk alle sammen!
Candy girrrl Skrevet 5. juni 2008 #16 Skrevet 5. juni 2008 Hadde jeg bare sagt nei, fordi jeg er "voksen" til å ta slike valg så hade jeg blitt røpt på flekken. Snn er det bare. Forstår deg godt HI.
Hyacinth Bucket Skrevet 5. juni 2008 #17 Skrevet 5. juni 2008 Munkholm i ølglass, tonic/sprite med limeskiver eller annen drinkpynt. Lat som du drikker. Det vanskelige kan være om noen da vil spandere på deg, men da kan du jo si at du tar det rolig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå