Gå til innhold

Ang. Kroppslig forfall de siste 20 årene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg lettere sjokkskadd kom hjem fra stranden etter tur med mine barn der nede, er jeg nok en gang rystet og skremt over hva unge, friske og pene damer har gjort med "det som skal være en fin kropp"!! At latskap, feil kost, feil drikke, TV-titting og ikke minst mangel på barbering og klipping av negler!! For 20 år siden kunne jeg faktisk glede meg over å dra på stranden for å faktisk nyte synet av damene mellom 20-30 år, man kunne så klart se at 2 av 10 var de som ga F i kroppen sin. Problemet i dag er at 9 av 10 ser ut til å gi en stor F i utseende, kropp og hva de putter innpå. At mine øyne kun er i stand til å fange opp bleikfete mennesker, med skjemmende strekkmerker, valker som ligger i folder og som bikinitrusa drukner i en blanding av fett og abnorm hårvekst. Jeg er skremt over denne utviklingen og håper virkelig at folk blir klar over denne slappe holdningen vedrørende kropp og helse!! for dette er skremmende og jeg akter ikke å besudle mine barns øyne med å utsette dem for hvordan norske kvinner utfolder seg på stranden!!! skammelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm. Jeg er gravid, og ser "bare" de fine kroppene på stranden nå. Jeg synes det er spretne rumper og flate mager over hele linja, og dør av tanken på mine gravidecellulitter...

Skrevet

Eh, jeg er sterkt uenig. Synst folk er mye mer opptatt av kroppen sin i dag en for 20 år siden. På grensen til narsistisk. Noen gir jo bare faen. Men synst mange er sykelig opptatt av hvordan de tar seg ut.

Hvor mye silikon så du for 20 år siden?

Skrevet

akkurat det ja!! For 20 år siden var de faktisk mye penere utviklet å trengte ikke silikon! I dag er det noen slappe bananer som henger til pynt!

Hi.

Skrevet

Nuvel. Jeg har det MYE bedre på stranda om det ligger ei dame på 130 kg ved siden av meg enn en bronsefarget 18 åring med perfekt kropp som tror hun har monopol på alle blikk ;)

Skrevet

Herrefreden.. heheheh.. du har virkelig et sundt sammfunnsyn må jeg si. det du ikke akter er å besudle dine barns øyne med hvordan faktisk mennesker ser ut. Jeg syns rett og slett du heller utsetter dem for unødvendig press på hvordan man skal se ut, og vi alle veit jo hvor mye barn og unge plages av dette.

Nei er jammen meg gla for at jeg har et normalt syn på ting, og egentlig ikke bryr meg hvordan folk ser ut bare de er friske, raske og har det bra.

Skrevet

Dine barn får nok anoreksi!

Skrevet

Jeg er litt sjokkert over at noen har 20-årssyklus på strandbesøk. Kan det være mulig at du har litt forvrengte minner fra tjue år tilbake HI?

Skrevet

Seriøs??! Er du virkelig helt seriøs?

I såfall synes jeg VELDIG synd på at ungene dine skal vokse opp med en sånn mor!!!

Skrevet

Godt å høre at du er så perfekt, så får vi vanlig "dødelige" holde oss borte fra stranden!

Skrevet

Hehe. Jeg synes det er befriende at mange har fått et mer avslappet forhold til kroppen sin. Det solbrune, tynne idealet som ble et hysteri for mange på 80- tallet, er heldigvis over. På 80-tallet måtte de bleke og litt større personene gjemme seg bak gardinene på solfylte dager.

Nå er det lov for både bleke, fete, anorektikere, og solbrune bikini-babes, å vise seg på stranda. Folk gidder rett og slett ikke å bry seg så mye lenger om hvordan personen på nabo-håndkleet ser ut... For et barn er det viktigste at foreldrene faktisk følger med på stranda, enten mor er supermodell eller smellfeit. Ungene elsker moren sin uansett...

Da er det verre hvis supermodell-moren ikke elsker ungen sin fordi han/hun er blekhudet eller litt stor-vokst. Husker faktisk at moren min skammet seg litt over MEG fordi jeg hadde dårligere pigmentering i huden enn henne selv og søsteren min, og derfor fikk så dårlig farge. Husker at hun aldri smurte meg med solkrem, fordi hun mente jeg ville få "bedre" farge uten. URG.

Skrevet

Hallo?!

Mener du at man skulle være tynnere på 80-tallet enn nå?

Hvis du ser på musikkvideoer og modeller fra 80- tallet, ser du nok at snittet ligger på 10 kg mer enn det gjør i dag!

Skrevet

Idealet om å være brun var langt sterkere på 80-tallet. Slankehysteriet kom for alvor også på denne tiden. Mulig popartister er slankere nå. Men nå er i hvert fall mange folk blitt mer beviste på at det ofte er helseskadelig å være for tynn, slik at folk ikke sulter seg til døde i like stor grad som før. Folk nyter livet og kiloene sine på en annen måte enn før. Sikkert lett for meg å si som er halvveis til 40, og dermed har fått et tryggere forhold til kroppen min enn jeg hadde før.

Anonym over.

Skrevet

Dryppert,dryppert du dryppert.

Du skulle hatt deg en egen strand =o)

Skrevet

bananer? Jeg har kokosnøtter. Litt nedsigd,men slett ikke bananer. Tror du tenker på en mannlig kroppsdel,og blander frukta litt.

Skrevet

Kjære dryppert.

For 20 år siden var du en testosteronfylt ungstut som det kriblet i pungen på bare du så antydning til kvinnehud..

At du når er blitt en halvfeit og halvgammel gubbe med potensproblemer har muligens fjernet filteret som hormonene dine la over øynene, men det sier ingenting om hvordan kvinner er i dag kontra kvinner for 20 år siden.

Men ta deg en blå pille du, så skal du se problemet blir litt mindre.

Skrevet

ja du er morsom du hovedinnlegger! hvilken strand har du vært på da? Jeg også har vært på stranden idag og der var det mange ungdommer, og de fleste så veldig bra ut! Det er jo helt omvendt av det du sier da egentlig. Det er mer fokus på utseende nå. Tror faktisk du er en av de mellom 20-30 som ikke bryr deg om kroppen og vil at flere skal være enig med deg? Dårlig selvtillit?

Skrevet

Han har vært på Munkholmen,Ladebukta eller Kyvannet,Jonsvannet eller andre steder han lufter selvtilliten sin.

Skrevet

Hva? Dette var grov personhets av en uskyldig deltaker her inne!! makan til frekkhet!! Her tar jeg for meeg et stort samfunnsproblem, men dere sitter her inne å forsvarer denne såkalte junkfoodtendensen og kropp i fritt forfall!! Hvis denne trenden med å gi faen i kropp og helse fortsette sså betyr det rent praktisk at 12 av 10 damer om 10 år vil besudle strandperlene rundt Norges kyst og fjorder med kropp som en polkagris eller et usmakelig syn som vil sørge for masseflytting av mannfolk til ssydlige strøk!! der hvor damene faktisk fremdeles tar var på kroppen sin!!

Hi.

Skrevet

Kjære Hi! akkurat nå er det du som også er en del av en kjempe stort samfunnsproblem, det er ingenting som er sundt med å lære opp barn og unge at de konstant skal presse seg til å se ut som en fotomodel.

Og har du sett de damene dissa mannfolka tar med seg hjem? okey de er fine en stund, ofte fordi de er veldig unge men etter noen unger og hverdagslig slit ser de akkurat ut som resten av den norske befolkningen (kroppsmessig). Nemlig helt normal.

Er så gla for at du aldri vil være et forbildet for mine barn.

Skrevet

At jeg ALDRI skal være noe forbilde av dine barn? Har du hørt slikt tull!! Hvis du sitter her inne å forsvarer at den gruppen som minner om nyribba kalkuner på stranden, skal få lov til å fortsette å besudle mine barns sinn og danne et feilaktig bilde av kvinnekroppen så bør du faktisk vurdere noen annen enn deg selv til å være "forbildet" for dine barn!! makan til obsternasig og spydig bemerkning du kommer med!!

Hi.

Skrevet

godeste,tror du er eksen min dryppert!

Skrevet

HVIS DU HAR GÅTT PÅ GRETE RHOEDEKURS 40 GANGER, OBS CAPSSLOCK.. misbrukt Cambridgekuren og vært notorsik storforbruker av Nutrilett så kan det muligens stemme:-)

Hi.

Skrevet

Kjære søte Dr. Ypperten vår. Det er ikke noe poeng for deg å bruke annieknappen. Vi kjenner deg igjen på språkbruken din likevel:o) Ordentlig søt er du...........................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...