Tuva75 Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Er i uke 23 og de siste tre dagene har jeg nesten ikke kjent noen bevegelser! Kjenner kanskje et par svake dult om dagen, max. Før var det ikke så veldig sterke fraspark heller akkurat, men mye mer og annerledes enn nå...Bør jeg være bekymret?? :-0
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Samma her. Begynte å kjenne spark i uke 20 ca, og det har dabba av. Men jordmor sier dette er helt normalt, og at det er de 3 siste mnd. du skal kjenne liv hver dag;) Så ikke bekymre deg. Er selv 22+6 idag og kjenner ikke så kjempemasse liv som jeg gjorde for en stund siden.
Tuva75 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2008 ok...syntes bare det er så stor forandring, blir engstelig :-0 Før sparket han mye på kvelden, nå ingenting..Men da får jeg håpe at alt er normalt...
Nagilimia Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Hei, jeg synes ikke du bør være bekymret, men det står i blødet gravid at du bør ta kontakt uansett når du kjenner mindre liv. Da kan dem sjekke om det er pga mindre plass eller om baby sparer på kreftene fordi den er syk. Det står en lang artikkel i bladet om prosjektet "tell trivselen". I denne artiklen sier han at "over halvparten som merker lite liv venter ofte i over to døgn med å ta kontakt, og han ønsker å finne ut hvorfor det er slik". Jeg regner med at alt er bra, men jeg hadde kontaktet jordmor for å høre!
Nagilimia Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Foresten glemte jeg å si at du kan søke på "google" og på tell trivselen for å finne ut mer. Slik at jeg ikke skremte deg Den gjelder foresten egentlig bare fra uke 28, som jo har en del å si Helt i begynnelsen når man kjenner liv har jeg hørt det er vanlig med litt opphold, det er sikkert slik det er her
LilleVackreAnna Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Trur ikke du skal bekymre deg, men veit at det er lett å si, og ikke å gjennomføre!! Har nemlig akkurat vært gjennom det samme. Har kjent masse liv på moran og på kvelden i 2-3 uker nå, hver dag (Er 20+6 nå). Så kom plutselig 2 døgn uten spark, og i gårkveld måtte jeg bare ringe legevakta for å få de til å berolige meg, tenkte jeg da, og få høre at det var helt normalt så tidlig. Er jo som flere andre har skrevet fra uke 28 man skal telle og greier. Men hun jeg snakka med sa bare at det var kjempeforståelig at jeg var bekymra, og at jeg gjerne måtte komme ned for å ta en sjekk. Først tenkte jeg at vi kan da vente til i dag, men da vi skulle legge oss var jeg bare stressa, og det endte med at vi dro ned. Fikk UL og greier, og så selfølgelig en sprell levende baby som lå og drakk fostervann:) Følte meg rimelig overhysterisk etterpå, men de sier jo at vi skal si fra og heller ta en sjekk enn å bekymre oss. Jammen ikke lett! Nå veit jeg ikke helt om dette innlegget gjorde deg mer beroliga, er redd det ikke gjorde det, beklager isåfall!! Men legen som sjekka meg sa vertfall at det var veldig normalt med noen roligere dager så tidlig.
Vilde08 Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Føler meg nesten som "ekspert" på lite liv i magen. Kjente masse, også på utsiden helt frem til uke21 da dabbet det av og de 3siste ukene ingenting!!! Er i uke 25 nå. Har vært hos lege, JM og 3D Ultralyd for å konstatere at jeg har ei sund og frisk jente i magen:0) Klart jeg skulle ønske at jeg kunne få disse daglige bekreftelsene på at alt er i orden (som jo de fleste får når de er såpass på vei). Men det at både lege og jordmoren foreløpig tar det med ro hjelper meg i hverdagen. Men skjer det ikke noen forandringer innen uke 28 begynner jeg seriøst og lure! Jeg spurte legen min om jeg kunne få komme inn kunn for å høre hjertelyd. Fikk det. Da jeg fremdeles ikke kjente noe uken etter fikk jeg en ekstra UL. Er det noe jeg har erfart er at man tar gravide og deres bekymringer seriøst i helsevesnet!!!! De synes ikke vi er hysteriske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå