A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Oj, jeg skrev et innlegg, men det forsvant i det blå, tror jeg... Finner det ikke... Sluttet på p-pillene ved forrige mens, som jeg hadde for to uker siden. Jeg har ikke helt kontroll på om jeg har eggløsning eller når, men vi har satset på "sikre perioder" og "hopp av i svingen". Jeg VET at det ikke er "bankers" for å ikke bli gravid, men så er det også en grunn til at jeg sluttet på pillen... Vil bare vente litt... Inntil jeg begynte å lese innlegg her, så trodde jeg at mine "sikre perioder" var ganske så sikre... Hahahaha. For det første vet jeg jo ikke, da det er 13,5 år siden jeg sist var gravid, og 14 år siden jeg sist hadde eggløsning. Og for det andre, så hadde jeg syklus på bare 21 dager. Jeg *trodde* eggløsningen var 14 dager *etter* forrige mens, men så er det visst 14 dager *før* GULP. Dvs. at min eggløsning kan ha vært allerede en uke etter mensen og da trodde jeg det var sikkert....:-/ Vi har jo veldig lyst på en ny baby, men hadde, som sagt, tenkt å vente litt. Nå har jeg kraftige bekkenløsning-smerter (det er bare 14 dager siden forrige mens) og vondt i magen. Hvor tidlig kan man kjenne bekkenløsningen og hvor tidlig kan man teste seg? Jeg hadde kraftig bekkenløsning med første-mann og det er vel en av grunnene til at vi har ventet så lenge. Har angst for å aldri bli frisk igjen da jeg fortsatt har vondt innimellom. Har skikkelig humørsvingninger også. Griner og ler om hverandre. Kan det være at jeg ikke er gravid, men at p-pille slutt kan føre til litt "hormon-kaos"? Noen andre som opplevde det da de sluttet på pillen? Har utrolig mange rare tanker i hodet og klarer ikke å la være å tenke på hvor lyst jeg har til å bli gravid igjen. Jeg er av den utålmodige typen, mens mannen min helst vil vente litt til. Så jeg tenker jo at jeg antageligvis er ganske på "tuppa" nå og innbilder meg mange rare ting. Dette ble visst litt langt.... Klem
monca*84*j12 Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Hei hei... Jeg vet at man kan føle bekkenløsning veeeldig tidlig i sv.skapet... inne på bekkenløsnings forumet sier de at de har kjent det bare dager etter el... Ut fra det du sier høres det jo litt ut som du er gravid... at du har truffet el når du trudde du hadde sikker periode... Sikre perioder finnes ikke... har hørt om folk som har el dagen etter mens slutt.. det er så forskjellig fra person til person... Man sier du kan teste 14 dager ette el, altså når du venter ikke kommende mens, ikm... Men noen produserer hcg tidlig, og kan teste tidlig ca 4 dager før... andre produserer sent, og får ikke utslag før 5 uker ut i sv.skap. håper dette var litt til hjelp.. jeg er ingen ekspert, dette harjeg lest meg til her inne=) Lykke til=)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2008 Hei igjen, og takk for svar. jeg er litt redd at jeg finner mange rare symptomer bare fordi jeg ØNSKER å være gravid. man kan vel innbilde seg mye rart... Det som er litt irriterende er at jeg ikke egentlig vet når jeg kan vente første mens. Haha, mannen min lurer på hvorfor jeg er så UTÅLMODIG. men aller mest på hvorfor jeg er så fruste over at jeg kanskje tror jeg er gravid, når jeg har så lyst til å bli gravid.... Sykt.... Tror det må være hormonene mine som er litt i ulage... Er litt rart å være "pille-fri" etter 14 år! :-D
monca*84*j12 Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Jeg vet hva du mener... inmari lett og pådra seg inbildt sv.skap... har det selv.. hehe... er 4-5 dager over ikm med maaasse sympt... testet negativt på mandag, så bare og smøre meg med tolmodighet og håpe at jeg produserer hcg sent.. hehe... men det er ingen tegn til tanta what so ever... så da lever jeg i håpet... prøver på min første jeg da, så har ikke noe og sammelikne med... syntes også det er rartog være pillefri, etter 9år=) men tar en folin om dagen, så må jo huske på en pille alikevell... hehe... Det burde du også gjøre forresten... (hindrer ryggmargs brokk på foster)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2008 Ang. Folin. Ja, jeg har hørt om Folin. Da jeg var gravid med førstemann var ikke forskningen kommet så langt! (Oj, nå følte jeg meg gammel gitt!) Tror jeg skal kjøpe det senere i dag. Var på apoteket i sted, men glemte det helt. Kjøpte følgende: Graviditetstest, eggløsningstest og kondomer. Dama i kassen må ha trodd jeg var fullstendig gal! :-D Resultatet var ingen eggløsning (trodde det var derfor jeg hadde vondt i magen) og negativ grav. test. Men det hadde jeg egentlig forventet meg uansett. Det er kanskje litt vel tidlig å teste det enda???? Noen andre her som har fått negativ først, så positiv senere??? Merker at jeg begynner å bli ganske sprø av å tenke på dette hele tiden. Skulle ønske jeg kunne la være, hadde gjort både meg selv og omgivelsene, mye roligere, men jeg klarer bare ikke å styre tankene.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå