*surrehue* Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Så er den deilige sommeren her, og jeg har lyst å være ute i sola og bli brun igjen.. Men nå som jeg er gravid ser jeg bare møkkete ut på grunn av spredte flekker i ansiktet. Smører med skyhøy faktor og går med diger solhatt, men de kommer likevel!!! Noen flere som plages?? Har jo lyst å få litt sommerglød. Har noen testet om selvbrukingskrem kan jevne ut fargen, eller blir pigmentenen bare ytterligere forsterket av kremen?? Noen gode tips???? Blir så deppa over å ikke kunne sole meg litt. Noen hudpleiere eller sånt her inne? På parfymeriet og apotek visste de ingenting. Bare smør med høy faktor sier de, men jeg gjør jo det. Flekkene kommer uansett.... : (
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 det er nok ikke noe du kan gjøre for å unngå d. Annet enn å unggå solen helt da:/. men d er jo ikke så lett.. Selvbruning forsterker det bare hvertfall!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Huff, dytter denne jeg...har pigmentflekker fra før og når jeg har vært i solen blir de kjempemørke. Hos meg blir de ikke mer markerte av selvbruningskrem, prøver å bruke dette istedet for sol i ansiktet.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 www.grysom.piczo.com der har jeg litt info på linkene hudpleie
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Jeg er også plaget, men jeg har fått beskjed om at vil bli slik til etter jeg har født. Det er hormoneme i koppen som gjør det slikt. Selv ser jeg ut som at noen har bæsjet på enkelte plasser i ansiktet. Barna i nabolaget spør tilogmed hva som har sjedd med ansiktet og (navelen) min. Bruker solfaktor 30 i ansiktet. Jordmor sa at neste år vil ikke flekkene komme tilbake, Så vi må nok bare bite tennene sammet denne sommeren.
Håperpåønskebaby Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Jeg har di siste årene hatt poblemer med flekker med manglende fargepigmenter, særlig på bena, og en flekk på magen som er så stor som en håndflate... Er jo veldig gøy å sole å sole seg, og så har man massevis av hvite flekker, og at bare halve magen blir brun...
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg fikk råd av en venninne til å kjøpe solkrem med zink i. Barnesolkremer inneholder ofte zink har jeg fått inntrykk av, og jeg tror faktisk Natusan har en faktor 25 med dette. Verdt et forsøk, kanskje?
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 jeg får disse brune flekkene på overleppa og nesa. kun dær. Så når jeg soler meg bruker jeg ett tykt lag med solfaktor 50+ akkurat på det utsatte området. Ser helt sykt ut. men, så har vi heldigvis litt skjermet hage:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå