Gå til innhold

Gutten min har ingenting å trøste seg med......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en gutt på 16 mnd. Han har aldri villet ta smokk, har ikke knyttet seg til noen bamse, koseklut eller lignende, har ingen favorittleke. Er det flere som har det slik? Skulle så gjerne hatt noe å gi ham når han blir trist og sint - noe som fikk ham til å føle seg trygg i barnehagen mv. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en kaninklut som jeg la i senga og vogna hennes hele tiden, plutselig var hun helt avhengig av den. Nå angrer jeg nesten litt, hun får litt panikk om kluten ikke er med, men jeg har kjøpt en til så vi skulle være sikra ;-)

Skrevet

Min gutt er nå 2 år. Han har aldri tatt smokk, og har heller ikke villet ha bamse eller koseklut el noe. Har også lurt litt på om det er flere....:)

Har prøvd med en kosehund, som han faktisk fikk i senga si på barsel. Den har lagt i senga hans siden, har den der fortsatt, men han er ikke interessert:( Har ikke en spesiell favorittleke, men er det en bil han kan leke med er han fornøyd:)

Virker som det går fint uten, men jeg har lurt på hvorfor de fleste (?) virker helt avhengig av kosedyr eller noe, mens noen er helt uinteresserte.

Skrevet

Dattera mi på 19 mnd er likedan. Hun hadde en liten kanin i senga lenge, men var aldri opptatt av den, og til slutt tok vi den fra henne fordi hun lå og herjet og lekte med den når hun skulle sove, kastet den ut av senga hele tiden og ble i det hele tatt mer urolig av å ha noe oppe i senga enn ingenting.

Hun våkner fortsatt ganske mange ganger om natta, så egentlig skulle jeg ønske hun hadde en "venn" å trøste seg med.

Skrevet

Hun tar forresten heller ikke smokk, gjorde det hun var nyfødt, men sluttet av seg selv da hun var 4-5 mndr gammel.

Skrevet

kanskje det er enkelte som bare vil klare seg selv:) Slipper problemet med at de må "avvennes" fra kosedyret, eller krise hvis den forsvinner etc da:)

Skrevet

Ta det som et godt tegn. De har kanskje ikke så lett for å bli avhengige av ting, en god egenskap senere i livet...

Skrevet

Hei!

Gutten min på 13mnd tar heller ikke smokk og har ikke kosebamse. Vi har prøvd å legge kosebamsen i sengen, men han har aldri vært særlig interessert.

Godt å vite at flere at slike barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...