Gulljnta Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Er dette kynnere? Nesten uansett hva jeg gjør så trekker livmoren seg sammen og blir hard som en ball som står utav magen min. Spesielt hvis jeg kaver litt for mye, eller når jeg slapper helt av. Våkner også av dette flere ganger om natten for det er ubehagelig.. Er det farlig? Er bare 18+1
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Høres ut som kynnere, ja! Det er ikke farlig, bare livmoren som "øver seg". Men hvis det blir veldig mye, kan du nevne det for lege/jm. En venninne av meg måtte sykmeldes pga mye kynnere (da kan det visst være en fare for tidlig fødsel, og man må slappe av). Men min venninne gikk 15 dager over termin allikevel...
Gulljnta Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2008 Blitt litt mye i det siste, klarte såvidt å gå opp trappene nettopp.. Men kanskje det går over, vil ikke sykemeldes hvertfall. Tusen takk for svar hvertfall
ChellBell - har født! Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Typisk kynnere! Du blir ikke sykemeldt pga kynnere, så det trenger du ikke bekymre deg over. Får du de fleste kynnerne når du kaver og strever så bør du nok roe deg ned.. men kynnere som kommer når du slapper av, sover og er rolig er bare "gode" kynnere.
Zupermam Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Jeg ble sykmeldt på grunn av kynnere. Det er ikke farlig, men et signal fra kroppen om at du må ta det litt med ro:)
Gulljnta Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2008 Føler ikke jeg gjør så allverden heller..hehe.. Men har en krevende jobb både fysisk og psykisk. Bra at det ikke er farlig hvertfall, da slipper jeg å bekymre meg
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Kynnere kan være farlige ja! Jeg ble sykemeldt i uke 20 i forrige svangerskap pga kynnere. Ble sendt på kontroll på sykehuset for å sjekke dette. Alt så fint ut på første kontroll der oppe i uke 20, men jeg fikk medisiner, Bricanyl, for å prøve å stoppe kynnerne litt. Det hjalp ikke, å kynnerne fortsatte. Vil ikke si at jeg hadde unarmalt mange kynnere til dagen, iforhold til andre. Men de tok meg veldig på alvor. På oppfølgingstime på sykehuset i uke 25 så de at kynnerne hadde "virket" å livmorhalsen hadde blitt kortere. I uke 30 fikk jeg på en ring på livmorhalsen for å "holde igjen", jeg hadde da fått åpning pga av kynnerne. Alt gikk fint å babyen ble født til termin, takket være hjelp- Hadde de ikke fulgt med meg hadde jeg fått en prematur baby. Nå er jeg gravid igjen, å legen tok meg fort ut av jobb. Jeg går ofte på kontroller på sykehuset hvor de sjekker hvordan det går. Kynnerne er ikke kommt ennå (er nå 18+5). Håper ikke de kommer heller Men nevn det for legen din, så får han vurdere det der fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå