mummimamma å lillegutt Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 må bare lufte hodet litt=) har kjent veldig lite liv helt siden søndag nå,tror jeg kan telle på ei hånd hvor mange ganger jeg har kjent bevegelse. noen som synes det var overhysterisk av meg å ringe legen å spørre hva han trodde?fikk time i dag klokken 2 så nå slapper jeg litt mere av. men kan jo være at han bare har lagt seg slik at jeg ikke kjenner han så godt da, er bare redd for å virke overhysterisk å masete,spesielt hvis de finner ut at alt er ok å at det bare er måten han ligger på som gjør at det ikke kjennes,redd for å føle meg dum da....
babypåvegerdritalei Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite!! Og man skal jo være obs på at det er vanlig med liv i magen :-). Når jeg gikk gravid forrige gang (for første gang), var jeg tre ganger på ekstra ul pga lite liv. To av gangene var jeg selv bekymra, tredje gangen var ikke jordmor fornøyd med sf-målet. Alle gangene var alt helt i orden, jeg klarte å slappe av igjen og dermed kjente jeg også liv som før. Tipper det samme skjer emd deg!! Legen finner nok fosterlyden, så kan du slappe av og kjenne sparkene igjen :-). Lykke til!!
mummimamma å lillegutt Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2008 takk for svar:) hørtes beroligende ut=) er ikke så greit å vite når det er "greit" å bli bekymret når man er førstegangs å prøver så godt man kan å ikke være overhysterisk=p
Nordhagenjentene :) Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Det er ikke noe som heter å være overhysterisk når det gjelder endring i mønster, du SKAL ringe legen/føden da!
babypåvegerdritalei Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Nei, det er helt sant! Og jeg husker ene gangen på ul, da var det seint på kveld og ei ung lege som sikkert helst ville hjem fra jobb...hun var så ubehagelig (fikk meg virkelig til å føle at jeg va veldig dum og veldig hysterisk) at jeg var mer lei meg og frustrert over henne enn jeg var glad for at alt var bra. Men men, alt var bra med babyen vår, som nå er 1,5 år, det var det viktigste! Lykke til igjen!!
mummimamma å lillegutt Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2008 Alt var i skjønneste orden med lillegutt=) men fikk litt kjeft av legen for at jeg ikke hadde ringt tidligere, så trenger ikke å bekymre meg for å ringe igjen hvis jeg skulle bli bekymret igjen:) godt at men føler man blir tatt på alvor å blir tatt vare på=) får bare håpe man blir tatt like godt vare på på st.olavs om nesten 7uker når terminen er...litt bekymret for situasjonen der nå altså....
babypåvegerdritalei Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Godt at alt var bra!!! Lykke til med resten av svangerskapet og med fødsel :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå