Gå til innhold

Noen som vet hvordan de beregner fødselspengene ut fra mnd`s lønnen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noe som vet hvordan NAV kommer frem til dagsatsen? Har skjønt at man får betalt for antall virkedager i mnd og at NAV regner ut en dagsats. Noen som har denne "formelen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror de tar månedslønnen og trekker fra 20% om du skal ha 80% dekning, og deretter deler det på 30 dager...? Men jeg har virkelig ikke peil... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør nok som nevnt her før, for jeg også lurte på det, men min arbeidsgiver har gitt beskjed til NAV om hva min ukeslønn var (selv om jeg får månedslønn). De har beregnet dette ut ifra en mnd på 22 dager fast. Jeg får dagssats som tilsvarer 80 % av min lønn fra arbeidsgiver.

Regnet på det selv og det stemmer, men hvordan regnestykket deres er vet jeg desverre ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er svært forvirret på dettte området selv. Jobber i en annen kommune enn der jeg er folkeregistrert og i disse to kommunene har de forskjellig praksis på det meste føler jeg. Synes det er slitsomt å måtte bekymre seg for foreldrepenger i tillegg til alt det andre som skjer med en. Et alt for tungrodd og lite gjennontenkt system fra NAV!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...