Gå til innhold

måtte avlive min gravide pus idag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har 3 katter fra før av, så kom det en stakkarslig husløs jentepus som jeg tok vare på. dette ble rent for mye for meg, og pusen fikk nettopp kattunger. hu var ikke helt frisk så vi bestemte oss for å ta henne med til dyrlegen å få henne avlivet. var jo trist det, men dessto tristere når jeg fant ut at hu var gravid igjenn. huff... er så lei meg. må klare å tilgi meg selv for denne handlingen, og det blir tøft. æsj, jeg hater sånnt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes pusen din bør få lov å føde først.. Så kan du heller gi bort kattungene!

Ikke gjør det, det kommer til å bli helt fælt for deg. :-(

Skrevet

jeg har gjort det. saken er at det er ikke lett å få gitt bort kattunger her. det florerer av dem. og jeg kan ikke ta sjangsen på å bli sittende med 3 katter og 5 puseunger. så skal vi på ferie til syden og til slekt og blir borte i 2 uker nå, å hvem skal ta seg av kattungene om de kommer da? skal de bli tamme må vi få dem i hus med en gang. og jeg skal føde i slutten av neste måned, og ser ikke rå for å styre med kattunger en snuppe på 20 mnd, pluss baby. skal prøve å få omplassert en av hannkattene nå da, å så bare ha den gamle pusen igjenn.

Skrevet

Helt grusomt at ikke flere steriliserer kattene sine! Da hadde man sluppet å gjøre sånt. Alle vet jo at det fødes alt for mange katter. Burde vært krav til en viss ansvarsfullhet om man skal skaffe seg dyr!

Skrevet

Det var ikke pepper til deg altså, hi! Skjønner godt at du måtte gjøre det. Er jo ikke ditt ansvar å ta deg av andres katter.

Skrevet

nei det var jo ikke mitt ansvar det, men syntes så synd om den. men tror den får det bedre nå, enn at den hadde fått masse kattunger som hadde gått uten hjem og mat. da er det bedre å ikke få leve opp. her rundt flyter det av løskatter, og de fleste er vel hannkatter.. de er hæslige og markerer seg over alt, og står å gråler rundt hushjørnene her. en av dem har til og med skabb, og det er jeg litt skeptisk til.

Skrevet

Jeg tror du har gjort det rette, selvom det er hardt, hardt, hardt! Min beste venninne, som er dyrepleier, får alltid den "festlige" jobben med å avlive kattunger, "for hun er jo så tøff". Men hun står og gråter inni seg, en gang smuglet hun ut en liten tass i ermet, den bor nå hjemme hos foreldrene hennes. Men jeg måtte si nei, da hun spurte om jeg kunne ta den, selvom hjertet mitt blødde... Det er ikke lett å gi bort kattunger. Og de skal jo også havne et ordentlig sted. Du gjorde nok det rette.

Skrevet

Uff, så fælt. Stakkars pusen og stakkars deg som måtte gjøre det. Jeg har forståelse for valget ditt, og skulle ønske flere steriliserte kattene sine.

Håper du klarer å tilgi deg selv snart:)

Klem til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...