Gå til innhold

Er det mulig??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går det ann at sopp,(altså i underlivet) smitter via badevann,jeg tenker på om jeg kan smitte andre via badevann..??

Fan hvor jeg plages!!!! Har prøvd absolutt alt i "sopp hylla"til apotekt til naturell yoghurt.. Vasker morgen og kveld,uten såpe BAKOVER og prøvd de fleste underlivssåper... sover uten truse (klarer ikke string,de er kasta. Må nok krype til korset å slenge meg til gyn.for å få sjekka.

Men går det ann at det er småmark?? Har behandla likjejenta på 4 med det,men jeg skulle holde meg laaangt unna den kuren,i følge legen min? Skal med jenta til lege for å få sjekka henne,for hun klør ennå... så jeg lurer på om jeg kunne ha smitta henne når vi har bada..

Fan for et styr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om du kan smittes via vann, men skulle bare gi min medfølelse til dere. Det er herk når det klør der...

Håper du finner en løsning hos gynekolog/lege. Få han til å ta en prøve av deg, så får du vite..

 

Lykke til!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det må kontakt til for at sopp skal smitte. Ellers er sopp gjerne et tegn på at det er ubalanse i kroppen ellers - i bakteriefloraen. Mange grunner til det.

Jeg har hatt kraftige soppinfeksjoner, både i underlivet og på puppene under amming, og redningen her har vært melkesyrebakterier. Har smurt det på (brukt Molkosan som fås kjøpt på helsekost), men ikke minst sørget for å få det "innabords". Har brukt flere forskjellige - Molkosan (som er flytende og blandes i vann - litt surt på smak), Probion, Probilan m.fl. Hatt like god effekt av alle. De holder soppen unna og magen i gang. Er også forskning som tyder på at det er spesielt gunstig for gravide å ta det fordi det kan forebygge allergi hos babyen. Så jeg kan bare anbefale det på det sterkeste.

Kan jo også hende at jenta di har sopp uten at du direkte har smittet henne. Er som sagt mange ting som kan utløse soppinfeksjon - antibiotikakurer er en av dem. Sukker i kosten en annen. Hvis du vil, kan du jo prøve å gi jenta di også melkesyrebakterier. Helt ufarlig. Fireåringen min svelger nå tablettene helt uten problemer. Ellers smaker de ikke så ille heller. Toåringen her tygger dem.

 

Ellers - det som hjalp av tiltak før jeg "oppdaget" melkesyrebakterier var å redusere/kutte sukker i kosten, bare bruke "hvitt" toalettpapir, dvs ikke resirkulert, kutte ut skyllemiddel, kun bruke bomullstruser, kun spyle nedentil.

 

Lykke til med å få bukt med soppen! Er noe herk når den setter seg i kroppen (altså - alle har sopp, men når det blir ubalanse i forholdet bakterier/sopp og soppen får litt overtak, så blir den plagsom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp er noe dritt...sliter med det selv. Legen min sa jeg skulle kjøpe daktacort på apoteket. Det er en krem mot fotsopp, men som kan brukes utvendig nedentil. Ikke inni. Har bare brukt den to dager, og kan virke som den virker. Men det hjelper ikke akkurat med varmt vær!!! (selv om jeg egentlig er veldig fornøyd med været)

 

Når det gjelder smitte ved bading vet jeg at boblebad er et kjempested for bakterier. Man kan lett få sopp i boblebad, fordi det er så vanskelig å rengjøre rørene inni boblebadet. Men hvis det bare er vanlig badekar, syntes jeg det høres rart ut om det skal smitte...Tror ikke det går an...men jeg er ingen lege, så hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tror ikke sopp smitter gjennom badevann, men man skal helst ikke bade da soppen trives i varmt/fuktig miljø, som kan føre til utbrudd om man har en overvekst i kroppen. Jeg har hatt det kronisk i over 2 år, og det er helt j..., så føler med deg. Jeg sluttet med alt som het sukker, hvitt brød og poteter en periode. I tillegg stoppet jeg med all lokal behandling fra apoteket og reseptbelagte tabletter (Diflucan). På sikt gjorde dette utbruddene bare verre, og jeg følte kroppen hadde behov for en pause.. Jeg fikk i stedet noen homeopatiske stikkpiller til lokalbehandling. Fortakehl (endetarm) og Albicansan (underliv) fra Løveapoteket i Trondheim. De kan man bare ringe og bestille:-) I tillegg tok jeg 4 kapsler melkesyrebakterier til dagen (Symbioflor). Etter en periode på denne "kuren" var soppen vekk:-) Har ikke hatt det på over 2 år!! Heller ikke gjennom svangerskapet (er i uke 32). Har fortsatt med 2 melkesyrebakterier daglig, ingen såpe når jeg vasker meg, skyllemiddel eller parfyme i vaskepulver. Ut med string og inn med boxershorts:-) Tar også en kapsel Vivag når jeg har vært sammen med mannen min, eller kjenner det er noe "på gang". Bader svært sjelden i badekar, og bruker ikke stramme bukser. Passer også på med sukker/brus, som jeg føler er noe av det værste. Drikker heller mye vann. Håper dette kan være til hjelp, er frustrerende å gå rundt sånn. Lykke til:-) Finnes forresten også en urtekur (IpeRoxo) som er vanvittig god. Den selges desverre ikke i Norge, men ta med en boks hjem om du f.eks er på ferie i Danmark. Man skal ikke bruke den under svangerskap, men super hvis du fortsatt er plaget etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har partneren din tatt soppkur? var også plaget med kontinuerlige soppinfeksjoner, og det ga seg ikke før samboeren også gjennomførte en kur.

 

Som flere andre har nevnt, Vivag er ypperlig som forebyggende mot soppinfeksjoner, tas i forkant/under mens (Ja, høres ekkelt ut), og etter samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke "rørt"han siden,tja slutten av februar(??)(hmm stakkars mann) da dette svineriet begynte, det har ikke vært rom for sex siden jeg har vært stappa å innsmurt m canesten og yoghurt og mye annet siden da..he eeh he im going crazy :):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye sopp infeksjon etter antibiotika kur for litt siden og jeg tok kur etter kur med canesten piller og krem og det hjalp med det samme, men etter noen dager var det liksom tilbake igjen. Jeg begynte med vivag melkesyre tabletter i skjeden hver kveld, og det hjalp meg. Det gikk faktisk ganske raskt å bli bra og jeg har ikke vært plaget siden. Men dette har du kanskje prøvd allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...