Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen vært på Svangerskapskurs på Bærum Sykehus? Jeg synes 1 200kr (for to personer) for 1-dags kurs er ganske drøyt og lurer på om dere som har vært der føler at dere fikk valuta for pengene. Er det nyttig eller tilegner man seg like gjerne denne info gjennom å lese? Når er det vanlig å gå på et slikt kurs (ca. uker på vei)?

Jeg er i en liten fornektelsesfase og tror ikke det å se en rekke filmer av folk som føder vil virke beroligende akuratt. Jeg har ikke fødselsangst vil jeg si, men velger å ikke forholde meg til at knøtta ikke skal bli boende inni meg men en dag også ønsker å komme ut. Det virker så lenge til, tremin 1.november.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vi har kommet like langt vi og jeg skal føde på Bærum så da kanskje vi møtes i koridorene:)

Sist så valgte jeg å droppe kurs av flere grunner, litt det som du sier at det å se fødende kvinner ikke ville være mye hjelp, i tillegg så hadde jeg termin i august og alle slike kurs ble så tidlig i svangerskapet siden det ble sommerferie (de hadde ikke noe tilbud på mange mange månder)

Venninen min var på kurs på bærum og følte det var greit, men jegsavnet det ikke.

jeg hadde en stor diger bok om svangerskapet og litt fødsel og sånnt, men rakk ikke lese mye siden han meldte sin ankomst 4 uker før termin og da var jeg på hytta uten bok.

jeg ble i midertid liggende 2 dager på sykehuset før fødsel og da fikk jeg lest i boka mi.

Det jeg tror jeg ville hatt nytte av på kurs er spørsmål rundt smertestillende.

Jeg hadde ikke satt meg inn i det sist og jeg valgte å føde uten

Ble langt svar av en som ikke kunne svare deg dette her:)

Skrevet

Forrige (og første) svangerskap var jeg på kurs 2 kvelder på helsestasjonen der jeg hørte til. Tror ikke vi betalte noe...

Ihvertfall, jeg fikk INGENTING ut av det med tanke på min egen fødsel. Vi så en video med fødsler fra 70'åra med noen buskete damer som forsåvidt skremte vettet av mannen min...Jeg fant det også unaturlig å sitte i grupper og diskutere fars/morsrollen med vilt fremmede som også skulle ha barn..

Det som jeg kunne hatt nytte av, var derimot informasjon om alt som skjedde ETTER fødselen, men det var det ikke ett ord om.

Skrevet

søsteren min var på kurset til Bærum og følte det var nesten svindel. dyrt og dårlig. pengene måtte i tillegg betales cash til JM.

jeg har vært på Riksen sitt, 800kr per par 2 kvelder x 3 timer og er kjempe fornøyd. Ikke så mye ny info, men veldig fint for mannen min spesiellt, god info til han om "ting og tang" ;) og vi er i mye mer fødemodus. så jeg syns det var verdt det. I tillegg var sen berømmelige fødevideoen ganske ny og ikke ekkel i det hele tatt, så knapt brystvorter, så mannen min syns den var lærerrik sammtidig som den ikke var ekkel. fokus på fødsels prosessen, ikke på selve øyeblikket ungen kommer ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...