Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i september begynner jeg på rehabeliteringspenger, akkurat nå er jeg ikke samboer,men vi skal bli det i løpet av sommeren, han tjener greit,

men det jeg lurer på er vet noen hva jeg har krav på?

har et barn fra før.

får jeg fortsatt dobbel barnetrygd når vi blir samboere? får jeg fortsatt bostøtte?

er helt forvirra når det gjelder hva man har krav på.

han er ikke faren til barnet mitt,men er faren til den i magen som kommer til vinteren.

takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang engangsstønad så veit jeg ikke siden du går på rehab.penger.

Du får ikke dobbel barnetrygd når du blir samboer, du vil heller ikke få bostøtte om han tjener for mye.

Det spiller ingen rolle om du har 5 barn som han ikke er faren til, for når dere blir samboere blir han på en måte alikevell sett på som forsørger for dem tror jeg..

Men du burde sjekke opp i hva du har krav på..

Skrevet

Jeg kan ihvertfall svare ang engangsstønad.. JA du har krav på engangsstønad - det har alle som ikke har krav på foreldrepenger - og det har du jo ikke pga du går på rehabiliteringspenger.. Men vær obs på at engangsstøtten skal brukes til utstyr til babyen og livsopphold i de 3 ukene før og 6 ukene etter fødsel! I den perioden er det mye mulig at du ikke får rehab penger, og du må snakke med nav ang muligheten for å fortsette på rehab penger etter de 6 ukene etter fødsel.. Dersom du kan fortsette med den rehabiliteringen du har begynt på har jeg skjønt det slik at du kan få fortsette på rehabiliterings penger, kan du ikke fortsette med opplegget stoppes rehab pengene og du får...ingenting... Det er nok lurt at du tar kontakt med ditt lokale nav kontor og får en time der til å se hva du kan få/har krav på.. Lykke til!!

Skrevet

tusen takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...