Gå til innhold

Trekker magen seg godt sammen etter KS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som har tatt keisersnitt før - trekker magen seg sammen etter ks som den gjør etter vanlig fødsel?

Kan man forvente å måtte jobbe mer for å bli kvitt magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt vanlig fødsel og KS, merket ikke noe forskjell på når magen var tilbake til "normalen". Eneste forskjellen kan vel være hvis man er litt uheldig med keisersnittarret, vet det er noen som kan få en hudfold rett over som ikke forsvinner. Vet ikke hvor vanlig dette er da, mitt arr syntes knapt og har ikke noe innvirkning på hvordan magen ser ut for ellers..

Skrevet

magen trekker seg sammen, men det tar nok litt lenger tid før magemusklene blir like sterke som før. Var selv litt uheldig med å få verk i såret, og det betydde at de måtte ta opp stinga på den ene siden. Her har jeg fått en hudfold som ikke akkurat lekker for å si det slik, mens magen fra den andre siden er akkurat som før.

Skrevet

Jeg hadde keisersnitt sist og syntes magen trakk seg fint sammen etterpå. Men har en venninne som har prøvd begge deler og hennes erfaring var at magen trakk seg raskere sammen (eller livmoren da egentlig) ved vaginal fødsel enn ved keisersnitt. Men tror ikke det har noe å si på å bli kvitt magen. Om livmoren bruker litt lengre tid på å trekke seg sammen så tror jeg ikke det har noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...