iseb Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Det er nydelig vær her nord altså. Nesten 30 grader i går, og nå allerede er det 25 i skyggen. Nydelig. Men tørr dere å sole stormagenene deres?
freefly Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 jeg soler hele meg. men blir det ubehagelig varmt så går jeg i skyggen. huden på magen kan kjennes brennende varm ut, uten at det er farlig. kroppen regulerer tempen innvendig. men får man ubehag er det nok ett tegn på at nå er det nok!=)
ChellBell - har født! Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Ja.. Hvorfor skulle jeg ikke tørre det?
BITO Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Noe av det jeg har fått høre fra jordmor er at noe av det en skal være mest forsiktig med er overopphetning! Men kan aldri tenke meg at litt soling av magen skal være noe problem! Alt med måte selvsagt! Trenger jo ikke ligge å steike seg der ute i timesvis! Og som det er sagt ovenfor, så gir man seg hvis det blir ubehagelig! Nyt solen jenter, mens vi har den:)
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 ble solbrent på magen i går jeg. bruker ikke smøre meg særlig, fordi det skjer aldri at jeg blir solbrent. men nå ble jeg det på null komma svisj. tilogmed der jeg hadde smurt. og jeg var ikke ute lenge engang. noen som vet om det kommer av hormonendringer når man er gravid eller. normalt sett kan jeg ligge ute hele sommeren uten å bli hverken rød eller brun. engang tok jeg over 15 solariumstimer, og det vistes ikke engang hehe
frøet76 Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Ja, de sier at man blir lettere brun - når man er gravid- og at man får lettere pigmentflekker. Så da gjelder sikkert det samme med det å bli solbrent, dessverre. Selv opplever jeg ingen endringer på dette.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Jeg soler den ikke;) Men nå blir ikke jeg brun heller til vanlig, hehe.. Soler resten fordi jeg har fått en del utslett etter at jeg ble gravid, og dette forsvinner gradvis i sola;) Jeg føler ikke for å vise magen heller egentlig, siden jeg har begynt å bli litt stor, føler meg ikke helt vel da uten klær. Passer på å ikke steke meg for mye i sola, etter å ha fått beskjed av dette fra jordmor. Søker skyggen med jevne mellomrom;)
supermom* og ny på vei Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Nei - viktig at fostervannet ikke blir for varmt for det er ikke bra for babyen.
tinemor82 Skrevet 5. juni 2008 #9 Skrevet 5. juni 2008 Soler meg som bare det jeg! Nyter varmen og finværet :-) Tar meg selvsagt et bad eller går inn om jeg føler meg for varm, drikker masse vann og koser meg med magen min...
<3 mine søte små<3 Skrevet 5. juni 2008 #10 Skrevet 5. juni 2008 Jepp.. soler magen... blir det for varm så tar jeg fram hageslangen å vanner meg litt^^ Drikker mye når jeg ligge ute å steker meg selv.. Men ligger ikke lenge om gangen,, har ikke tålmodighet til det.. men magen min har fått litt farge
kaang Skrevet 5. juni 2008 #11 Skrevet 5. juni 2008 Har fått beskjed av legen å holde meg under parasoll når jeg er på stranda. Egentlig greit for meg for syns det er ordentlig ubehagelig med sommervarmen nå som jeg er gravid!
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #12 Skrevet 5. juni 2008 Jeg soler meg og koser meg ikke farlig så lenge du passer på å drikke mye og ta turer i skyggen innimelom om du blir for varm..
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 5. juni 2008 #13 Skrevet 5. juni 2008 hvorfor ta sjansen n år man ikke vet om babyen kan bli overopphetet eller ikke? så viktig er det vel ikke å bli brun på magen at dere vil risikere at fostervannet ol blir for varmt ??????!!!!
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #14 Skrevet 5. juni 2008 Det får da være måte på hvor "farlig" det skal være å være gravid da!! Så lenge man bruker sunn fornuft så er det ikke det grann farlig å være i solen. Synes det er utrolig morro med dere som mener at gravide ikke bør sole seg eller de som mener at det ikke er bra å ta med små babyer til varmere strøk Hva tror dere Spanjoler, portugisere, afrikanere osv gjør når de er gravide og har små barn da? flytter til svalbard??
kaang Skrevet 5. juni 2008 #15 Skrevet 5. juni 2008 Husk at magen stikker mye ut og derfor er veldig eksponert! Det er imidlertid flott med en brun stor mage. Bruk bare sunn fornuft uten å bli hysterisk den ene eller den andre veien (min leveregel som gravid). Du kan jo sole deg uten å eksponere magen hele tiden. Generelt bør man jo kutte ut alt som ikke føles behagelig (sunn fornuft), og er du blitt solbrent/overopphetet er det nok et tegn på at du har overdrevet solingen.
<3 coccinelle Skrevet 5. juni 2008 #16 Skrevet 5. juni 2008 spanjoler og afrikanere er nok flinkere enn oss til å søke inn eller i skyggen, ta siesta midt på dagen og tror i hvert fall ikke de nisoler magen! Jeg soler meg så lenge det ikke er ubehagelig varmt, men vi skal nok være litt obs og ikke steke oss for lenge.
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #17 Skrevet 5. juni 2008 Jepp, soler magen like mye som resten av meg Til vanlig blir jeg brent og får soleksem, men når jeg er gravid blir jeg bare bruuuun ))
GuttemammaTilTo Skrevet 5. juni 2008 #18 Skrevet 5. juni 2008 personlig er jeg litt varsom med soling av magen siden jeg forstod at barnet i magen ikke var så flink til å regulere varmen i kroppen enda. som sagt tidligere her, alt med måte:-) fin leveregel. har ikke hørt om noen som har tatt skade av det, så hver enkelt bør gjøre det som føles riktig for dem.
Herkules Skrevet 5. juni 2008 #19 Skrevet 5. juni 2008 Ja jeg soler magen. koser meg i solen, de færreste klarer vel å ligge stille å steke seg med mage uansett. Bader og koser meg
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 5. juni 2008 #20 Skrevet 5. juni 2008 jeg håper at dere husker på at d tar mye lengre tid før fosteret får ned tempraturen sin en d du gjør.. tar du deg en dukkert føler du deg avkjølt men babyen fortsatt er overopphetet.. eneste jeg har i solen er beina mine magen har jeg i skyggen å passer på at jeg ikke blir for varm.. dette av anbefaling fra jordmor og legen...
babygullz <3 vilde Skrevet 5. juni 2008 #21 Skrevet 5. juni 2008 Jeg soler magen og det kommer jeg til å fortsette med! Jeg føler ingen ubehag av å ligge i solen, og har aldri hørt om at baby kan ta skade av d. Det eneeste jeg har hørt er at man kanskje skal holde seg unna solen pga fare for uttørring av hud, og mer utsatt for strekkmerker..men altså, ingen skade på baby dersom man soler seg med måte og får i sg nok væske og ikke blir overopphetet=) Man får friske babyer også i varmere strøk der solen alltid skinner=)
desemberbaby<3 Skrevet 6. juni 2008 #22 Skrevet 6. juni 2008 Jeg soler også magen. Som sagt tidligere her så er kroppen flink til å regulere temperaturen innvendig selv om det kjennes ut som det brenner på huden. Men så klart er det viktig å drikke mye vann!!!! Det er med på å regulere temperaturen. Og et bad hjelper jo også mye på en varm sommerdag. Så jeg sier bare: NYT SOLA!!! Bruk sunn fornuft: drikk vann og ta en dukkert i ny og ne. Gjør det som kjennes behagelig!!
Jelly Belly Skrevet 6. juni 2008 #23 Skrevet 6. juni 2008 Jeg soler meg akkurat som vanlig! Men jeg orker ikke ligge på verandaen ol, må dra et sted der hvor jeg har mulighet for å bade.. Og da bader jeg såpass lenge at jeg blir "vant til vannet" for da å være sikker på at kroppen min har blitt skikkelig avkjølt. Vi bodde i portugal når mamma gikk med meg, og hun var på stranda frem til termin akkurat som vanlig. Det gikk fint med meg.. Påfølgende vår/sommer var jeg med på stranda, evt lekte jeg i gåstolen min på gårdsplassen. Når det er veldig varmt blir man jo like varm av uansett hva man gjør.. Og det er tross alt ikke bare i kalde norge folk får barn..
Cillepille Skrevet 6. juni 2008 #24 Skrevet 6. juni 2008 Jeg tror at bebien har det likt som deg, hvis du føler ubehag gjør den det, så går man vekk fra sola. Man ligger ikke å tvinger seg å svetter eller føler ubehag. Selv så orker jeg ikke å sitte i sola, så for at jeg skal ha det akseptabelt så må jeg sitte i skyggen hehe.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 6. juni 2008 #25 Skrevet 6. juni 2008 Jeg soler magen min=) Har termin i oktober, og er selv født i oktober, og mamma'n min stekte seg under hele svangerskapet! Sommeren 1988 var visst en supersommer også og det var varmt! Men tror ikke jeg tok noe skade av det, jeg er her i dag hvertfall=D Selv om man er gravid skal man ikke sitte inne i finværet, og ikke spise og ikke drikke... Alt er jo farlig uansett hva man gjør, så hvorfor ikke gjøre noe som er så farlig og behagelig som å sole seg?=) Nei, jeg bruker bare fornuften, og når jeg kjenner at lillejenta sparker ekstra mye går jeg inn og drikker masse kaldt vann og holder meg inne i 20-30 minutter. Akkurat sånn som nå;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå