♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Nesten ikke sovet inatt jeg, sambo og Jonas sov som to steiner. Jeg ble skikkelig dårlig i magen i går kveld, løs mage og har løpt på do hele natten. Hva kan jeg spise idag for at det forhåpentligvis blir bedre? Husker når jeg var liten at det gikk i ristet brød, raspet eple og død cola. Noen andre tips? Må se hva jeg finner i skapene, for kan ikke gå på butikken når jeg bare må på do heeeeele tiden...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Banan? Andre ting med mye fiber som f.eks grovbrød
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Lett kost uten fiber og melk! Blåbærsaft er stoppende; likeså loff. Marie-kjeks, saltkjeks etc. kan være lurt. Farris i eplesaft/juice er greit. Litt Cola uten for mye kullsyre. Det er viktig å få balansert tarmsystemet. Er det bacterier du har fått i deg, må de ut. Ikke ta kulltabletter etc. God bedring!
Grateful mom Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Litt usikker på mat. Men Biola er hvertfall godt for magen! Anbefaler også Vita Biosa (helsekost), men da må du vel ut av huset.. I mellomtiden kan jeg anbefale en blanding av eplejuice og farris, så du ikke mister all væske i kroppen. Prøv evt å lage deg havregrøt med knuste linfrø kanskje?
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Blåbærsaft og potetmel blandet med vann. Imoduim hjelper hvis det ikke er omgangssyke du har da for da skal du ikke ta det.
hit og dit Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Fiber skal du helst unngå. Fint brød og drikke. Det kjem an på kva som forårsaka bakteria. I nokre tilfeller hjelper det å faste, om det er bakterier, andre ganger så holder det å spise fiberfattig og å få i seg nok drikke. =) God bedring.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 jøss, det visste jeg ikke...trodde fiber var tingen jeg... Da lærte jeg jaggu noe nytt på denne dag torsdag gitt ;-)
hit og dit Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Fiber binder vann, og er derfor viktig å ha i kostholdet vanligvis. Dersom ein har diare, så får ein gjerne forlenga varigheten på den om ein et fiber. Eller om ein øker fiberinntaket for kjapt så kan ein få diare av det. Sånn utenom så er fiber tingen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå