Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Vi har fått beskjed om å smøre barna med solkrem før de kommer om morgenen så de ansatte slipper å smøre 20 unger formiddag og ettermiddag(de tar ettermiddagen da selvfølgelig). Det er helt greit syntes jeg. Vi smører hver dag før vi sender, tar jo bare et par minutter ekstra ved morgenstellet. Men er så mangen som ikke smører! når vi leverer om morgenen, hører vi de ansatte spørre foreldrene om ungene er smørt(krysser av på liste så ingen skal bli brent), og det er nesten ingen som har gjort det. Som regel glemt eller ikke fått tid, og flere unnskylder seg med at ungen sikkert ikke trenger solkrem heller for de har jo begynnt å få litt grunnlag nå... Er det bare jeg som syntes det er sløvt og lite ansvarsfullt av foreldrene..? Greit nok å glemme en gang iblant, det gjør nok de fleste. Men dette er gjenganger, vi levrer sent og ser på listen når de krysser oss ut at det er ikke mangen kryss der! vi sniker ikke etter listene altså, de henger i gangen, og man kan ikke unngå å legge merke til det.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Syns det er veldig sløvt av foreldrene, ja. Handler nok mest om ren latskap, de regner vel med at de ansatte smører ungene likevel. Dårlig av foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Jeg må innrømme at jeg synes det er kjedelig å smøre tre unger om morgenen, men det kunne virkelig ikke falle meg inn å ikke gjøre det... Solkremen står på badet så alle tre får en runde før de tar på seg tøyet, fast rutine hos oss. Men her har de ingen sånn rutine som dere i barnehagen da, der tar de som en selvfølge at alle er smørt om morgenen så de smører bare på ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Her blir gutten også smurt med solkrem på morgenen hjemme, selvom det kan være litt av en tålmodighetsprøve noen ganger... I bhg. blir de smurt på ettermiddagen, de har bedt om at barna blir smurt hjemmefra, og de smører bare på ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Det er sløvt av foreldrene. Og hva slags holdning er det, de trenger ikke solkrem for de har begynt å få grunnlag???? Dummeste jeg har hørt. Selvsagt skal de smøres hjemme om morgenen - over det hele. I vår barnehage smører de på nytt flere ganger om dagen, ettersom de bader i løpet av dagen også. Betryggende at vi har ansvarsfulle barnehageansatte som tar seg godt av ungen vår.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Ja, alltid.. ) Bortsett fra hvis det regner da... :oP
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 i barnehagen til min smører de to ganger. etter lunsj og etter frukt. nå er sola sååå sterk, at det skulle bare mangle. Å så smører vi henne før vi leverer henne selvfølgelig. Jobber selv i bhg, å vi tar det som en selvfølge at barna er smørt når de kommer, vi skriver påminnelse på tavla og mndplaner, så de har ingen unnskyldninger.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Jeg synes det er sløvt av barnehagen!!! Solkrem er ikke sunt for unger. Jeg synes derfor det er tåpelig at vi skal måtte smøre unger i fra topp til tå, i tilfelle det skulle bli sol, eller i tilfelle de skulle ta av t-skjorta i løpet av dagen. Helt greit at foreldre skal smøre litt i ansiktet, på armene, bena osv. men at barnehagen ikke smører barna, eller hjelper dem, når de så kler av seg, synes jeg er uhørt. Jeg sender med solkrem, og ber ungen si ifra at han må smøres om han kler av seg. Han kommer hjem og forteller de ikke har smurt ham selv om han har spurt 4 ganger... DET synes jeg er uhørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå