Gå til innhold

Om dere fikk strekkmerker,- i hvilken uke kom de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 22, og har ennå ikke fått noen strekkmerker jeg kan se. Jeg vet at noen er så heldige at de aldri får noen, men jeg er redd de kommer snart nå siden magen begynner å bli skikkelig stor.

Jeg håper dere kan svare på

1) NÅR begynte dere å få strekkmerker?

2) HVOR fikk dere strekkmerker?

3) Hvordan ser de ut nå?

Tusen takk til dere som gidder å svare meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg fikk ikke mage før uke 24.

Og da kom de sakte men sikkert.

Jeg har bilder på profilen min der strrekkmerkene er synlige. Også etterpå-bilder.

Etterpå bildene er tatt ca 1mnd etter fødsel.

Nå er strekkmerkene litt mindre røde, men dog.. VELDIG synlige.

Jeg fikk strekkmerker på magen, puppene og lårene.

Alle er synlige, veldig sprukne. Helt død hud, får ikke vondt om jeg klyper de f.eks.

Ikke morsomt i en alder av 20år. Men sånn er det bare! =)

Legger ved link til albumet mitt:

http://www.dinbaby.com/content/view/thumbnail_user/394474

Skrevet

Jeg fikk ikke strekkmerker under graviditeten, men de poppet frem to dager etter fødselen. De dukket opp rundt hoftene og var hvite da.

Har fortsatt merker, men ikke noe jeg bryr meg om. Skal bare huske og smøre hoftene også neste gang og håper det går bra. :-)

Skrevet

1: 1 uke på overtid,

2: på undersiden av magen

3: 2 år etter er de lyse men fremdeles bittelitt lilla.

Skrevet

Fikk dem forrige gang en uke før KS, litt usikker på om det var uke 37 eller 38.

Fikk dem på magen, og etter ett år når eg var kommet ned i mindre kg enn før svangerskapet så var de bare hvite/sølv striper på magen som ikkje viste noe særlig. Og heldigvis klarer jeg å leve med bikini også, så nå er jeg spent på hvordan jeg ser ut etter dette svangerskapet.

Jeg gikk opp 30 kg forrige gang og har kommet meg til 8 hittil...(uke 27)

Skrevet

Fikk de når jeg var 16 og la på meg 25 kg. De var lilla, ble hvite. De forlenget seg når jeg var gravid første gang, men ikke andre. Nå har jeg hvite strekkmerker fra skrittet og opp til under puppa. Nais

Skrevet

Med førstemann fikk jeg ingen før etter fødselen, og da kom de på undersiden av puppene, skikkelig Pamela-pupper der en stund, he, he... Nå er de helt lyse og synes ikke med mindre du ligger på gulvet under meg når jeg er naken og ser opp ;-)

Men andremann fikk jeg noen på undersiden av magen de siste 2-3 ukene av svangerskapet. De har blitt lysere, men er faktsik litt rød-lilla selv nå etter flere år. Ble ikke så mange da, og bare helt nederst på magen så de plager meg overhodet ikke.

Skrevet

Strekkmerkene begynte å komme i uke 10 ca, ikke på magen, men på baken, hoftene, lårene, nedover leggene.. Er nå i uke 20, og kan forvente meg mer. Men mine strekkemerker kommer ikke fordi jeg blir større, for vekten er den samme som før jeg ble gravid. Det er rett og slett kroppen min som reagerer på hormonene, desverre..

Men jeg er ikke så veldig bitter pga strekkmerkene, jeg har sluttet å bry meg..

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle slippe strekkmerker, men i løpet av siste mnd kom de..uff uff. kom en stor på magen og bak knærne...jeg la på meg 25 kg. å den siste mnd kom nesten alt. Hadde masse vann og fikk svangerskapsforgiftning.

fikk forresten på puppene også, men det tror jeg var mye tidligere..

Skrevet

Jeg har nettopp fått strekkmerker på magen,fikk i uke 36 :( I mitt andre svangerskap.

I mitt første fikk jeg på innsiden av lårene,er ikke tilgjengelig for andre å se for å si det sånn..

Skrevet

Tusen, tusen takk for alle svar! :-)

Det virker som om de fleste fikk det like før fødselen. Jeg trodde faktisk at de kom før det hos de fleste, så det var interessant.

Skrevet

1. begynte så smått å sprekke litt etter uke 30. Men det var først i uke 35-37 hvor jeg sprakk over ALT (fødte i uke 37)

2. Det begynte "helt i bånn" av magen og sprakk opp til navlen..

3. Nå er de lyse. Man kan jo se dem, men ikke så det er plagsomt..

I mitt andre svangerskap sprakk jeg ikke noe mer, det var bare noen merker som ble lenger, heldigvis...

Ellers fikk jeg strekkmerker på lår, rompe, puppene, armene.. you name it.. Hadde aldri veid et gram over 50 kg hele livet, og gikk opp 17 kg, så det måtte jo komme.. ;)

Skrevet

1. Sprakk i uke 35...hadde ingen før det

2. helt i bånn av magen og sprakk opp til navlen. Da babyen var ute fikk jeg på låra fordi jeg gikk fort ned (hadde mye vann i kroppen)

3. Nå, 3 måneder etter ser det ut som magen min tilhører en 90 år gammel kjerring. ;) Men ser de er på god vei til å bli hvit...

Skrevet

Hei hei =)

I forrige svangerskap fikk jeg strekkmerker når magen begynte å "falle ned",og fikk flere når han la seg med hodet ned.Husker ikke hvilken uke det var,men det var sent i svangerskapet.

Nå er han 2,5 år og de er bleknet en del,men jeg "skjemmes" over de enda,liker ikke å vise magen osv...

Håper dette gav deg noen svar.

Skrevet

Første; uke 38. Jeg la meg uten strekkmerker og våknet opp dagen etter dekket av blålilla merker fra knærne og opp til puppene.

Jeg hylte. Fikk ikke flere, heldigvis.

Andre; 18 dager på overtid fikk jeg to bittemå merker ved siden av navlen.

I dag er de sølvfarget. Er noen år siden=)

Jeg er så pen, atte=)

Skrevet

Ja, det gav mer virkelig svar på det jeg lurte på! Takk for det! Som de fleste så håper jeg jo at jeg slipper det, men om alt går bra med lillegutten min så skal jeg akseptere at kroppen vil bære merke av det.

Så hyggelig å se at anonymsida faktisk fungerer til annet enn å krange og kverulere!

Skrevet

Strekkmerkene mine kom i uke 20, litt på siden av magen, ikke noe mer.

Jeg la kun på meg 3 kg hele svangerskapet, så tviler på at det er liten sammenheng mellom vektoppgang og strekkmerker.

Skrevet

Det tviler jeg ikke på at du er, Olgamor! :-)

Skrevet

Da jeg var 22 fullgåtte hadde jeg fått et bittelite, søtt strekkmerke.. :)

Men etter 4-5 uker var område nedenfor navelen stappfullt.. :/

Er nå i uke 31, og det er ennå under navelen, men de er mange, store, og røde! :/

Huff, sikkert ikke dette du ville høre ;p

Skrevet

Jeg fikk en del strekkmerker, på både, lår, rompe, hofter, lovehandels'n og puppene. Magen slapp heldigvis! Og det begynte så smått å komme i uke 20, gikk brått opp mye pga vann i kroppen allerede i uke 20. Endte med hele 30 kg om ikke mere over startvekt og viste fra tidligere at jeg hadde anlegg for å få strekkmerker da jeg hadde fått i ungdomsårene da jeg la mye på meg!

Veide 68 og var 170 høy ved starten av svangerskapet.

Nå er strekkmerkene på lovehandelsen lille og litt rød, mens på de andre plassene er de hvite/sølvgrå. Mangler fortsatt 15 kg igjen til start så kanskje de blir enda lysere og mindre hvis jeg krymper:) 4 mnd siden fødsel.

Håper det var utfyllende nok:)

Skrevet

Jeg var livredd for å få strekkmerker mot slutten av svangerskapet, men heldigvis så fikk jeg ingen strekkmerker noen sted.

Jeg har jo s.m på rompa som jeg fikk for lenge siden (ungdomstida) da var jeg sikkert ikke flink til å passe på å smøre meg :(

Men, jeg har jo hørt at man kan få s.m i andre s.s..

Det viktigste er at barnet har det bra og er frisk, ingenting annet spiller noe rolle hvis man skulle få et bar som kanskje ikke er helt frisk eller at man er uheldig og mister det, huff,, ei venninde av meg fikk jo en sønnen dagen etter at jeg fikk jenta mi, og hun mistet ham, dere har sikkert sett dem på Tv2, han døde da av Rs virus... og det var veldig vondt for meg også..

Slike ting får en til sette ekstra pris på det en har og at barna våres er så mye viktigere enn disse små strekkmerkene vi snnakker om, har ikke fått noen under sv.s selv, men hvis jeg ser noen på stranda som har det, så tenker jeg på at hun er mamma og ikke noe annet, det er faktisk en del av det å være kvinne og det skal vi være stolte av.. for uten oss så hadde verden gått under for lengst ... :)

Skrevet

fikk mine første strekkmerker 3 dager over termin...fødte 3 dager etter. Starta på hoftene også kom det under navelen. Bryr meg ikke no om det nå, synes ikke veldig...men lurer på om jeg hadde sluppet unna om jeg hadde født før termin i stedet;)

Skrevet

1. Uke 34-35

2. Under navlen og et par litt over navlen

3. Er fortsatt gravid (39+6). De er røde og vises ganske godt, vet ikke hvordan det blir etter fødselen.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Her kom de første strekkemerkene i uke 20 med førstemann, før jeg i det hele tatt fikk mage...da var de helt ved lysken. La veldig lite på meg slik som 2008 mirakelet, men i motsetning til henne så fortsatte mine å gro helt til jeg fødte, i tillegg til at jeg fikk enda mer med andremann. Så nå dekker de et område på 30 cm x 30 cm på magen og hoftene. I tillegg fikk jeg strekkemerker på puppene, låra, halebeinet, knærne og armhulene med andremann...husker ikke når de kom. De er nokså små og lyse. Men de på magen er brede, skrukkete og mørkere enn huden min, men nå er jeg jo nokså bleik fra før av. 8,5 mnd siden siste fødsel.

Skrevet

de kom i uke 37 de :s Og da kom mange. _Har bare på magen og den ser ut som et verdens kart!! Skikkelig stygt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...