en deilig gutt:) Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Noen som har erfaring med denne bilstolen?
Misssi Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 det er et knall bra sete. sikkert, lett og montere pga basen og lett å bære. anbefalese på det beste
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Vi har det men ikke startet å bruke det enda. Kjøpte det fordi vi fikk så masse for pengene og vet at det er sikkert. Liker spesielt at det er base til så man slipper å sette setet fast i bilen hver gang. Om man skal kjøpe base til andre seter blir de raskt dobbelt så dyre. Acta graco har også en kjempefin kallesje på som dekker godt for sola:D Kjempefordel for oss med sommerbarn iallefall. Sola er jo også der resten av året..! Eneste minus jeg ser er: - at de passer til veldig få vogner. Kun gracos egne triller og Oth som jeg har funnet ialelfall.. - Barnet sitter litt mer i knekk enn i feks Maxicosi siden de har pute under rumpa også på nyfødtinnlegget. Acta graco har kun støtte rundt hodet. - om man får laaaange barn kan dette setet bli for kort i ryggen før andre da det er dekket over hodet. På feks maxicosi (vårt andre alternativ) og flere med det er det åpent over hodet og da kan barnet sitte så lenge ørene er innenfor setekanten. Om du skjønner? Men stort sett er det vekt elller praktiske ting som stopper før man bruker setet til barnet er så stort.
Ladybug~N&E Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 vi har dette setet. anbefaler det på det varmeste;) -veldig sikkert -lett å montere basen i bilen og lett å flytte fra bil til bil siden basen bare festes med sikkertsbeltet. -basen er genial. for å stramme beltet så setet sitter ordentlig fast må man skru på en knott på beltelåsen på basen (mye lettere enn det høres ut. vanskelig å forklare) samtidig som man skrur på denne knotten heves basen opp slik at selve setet legges litt bakover og babyen får en mye bedre sitte/liggestilling. -gode sidestøtter. setet er virkelig solid i sidene. -solskjerm -litt tungt men man drasser gjerne ikke rundt på setet uansett. mtp det hun over nevnte ang solskjerm så tror jeg faktisk man kan fjerne solskjermen om dette problemet skulle dukke opp. uansett kan man dytte solskjermen helt ned så det er bak setet. man kan jo bare ha solskjerm på vinduet -det med knekk i ryggen er ikke farlig. babyer skal ikke ha en for kraftig liggestilling i bilsetet da det vil bli en større belastning på babyens rygg ved en ev. kollisjon. dessuten skal ikke de helt nye sitte for lenge i setet alikevel. min er nå 9mnd, 9kilo og 77cm lang og vi bruker det enda. fremdeles god plass;)
en deilig gutt:) Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2008 Takk skal dere ha! Det er på tilbud nå, derfor lurte jeg på andres erfaringer. Men selvsagt kommer sikkerheten før pengene!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Sikkerheten er det iallefall ikke noe å si på Setet har gjort det bra i mange tester, og er veldig sikkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå