Miss-Sixty Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Jeg er ikke sikker på om det er riktig skrivemåte da!
Gjest -<<- Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Jeg kommer ikke på noe godt synonym på norsk. Det er snakk om å ha forståelse for noe, kunnskap forsåvidt, men ikke nødvendigvis ren faktakunnskap - mer som i at man skjønner hvordan ting funker litt sånn off the record nærmest.
mammaen til Luca Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Hvis det er ordet som Johnny Depp bruker, så betyr det "skjønner du" "er du med" "fatter du hva jeg mener" eller noe i den duren. Det er jo ikke et ord, er bare slang-utrykk.
Miss-Sixty Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2008 Ok, så det er litt sånn: Om noen forklarer noen om hvordan vaskemaskinen fungerer, så kan man si savvy etterpå? Var det jeg trodde skjønner du, men var ikke sikker )
Groosalugg Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 F.eks en tech-savvy: en ofte selvlært datageek..
Expat Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Det betyr å ha peiling. Computer-savvy = ha peiling på c
Gjest -<<- Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Ah, jo. Det er, som noen sier, Johnny Depp-bruken. =) Slang, litt som italienske capisce. "Skjønner'u"?
SuperJessie <3 Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Jeg synes det høres ut som et fjortissord for 'sorry' :-P
Patetica fåkksi Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Er det ikke ca. det samme som "sábio" på spansk; klok? Jeg har forresten alltid tolka sjørøverns "savvy" som "sabe?" (= you know?)
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 vet mange fjortiser sier savvy om sorry feks..skal "liksom" være så søtt...
Tokatter_USA Skrevet 5. juni 2008 #12 Skrevet 5. juni 2008 Det høres riktig ut for meg, Balooa. Jeg har aldri hørt noen si "Savvy" etter å ha forklart noe. Det høres ut som et helt annet, ord, fra et annet språk (spansk?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå