Gå til innhold

Nyfødt som smiler = magevondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er bare 1,5 uke gammel, og smiler når hun sover.... er det pga magevondt, eller er det bare en myte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldri hørt.

Skrevet

Har hørt at de "kjenner" på magen, men ikke magevondt, da hade du vel hørt det:) Tror nok det er noe alle babyer gjør når de er så små:)

Skrevet

Det har jeg hørt, i mange år...

Men vet ikke helt om jeg tror på det.. Kanskje de drømmer noe som får dem til å smile? Kan godt være det er sant, men jeg synes tydelig at datteren min smilte, så får de si hva de vil.. hehe

Skrevet

Har hørt det jeg også. Men jeg mener at man ser stor forskjell på et magevondt "smil" (som ikke er et smil, men mer som en søt grimase) og en vanlig smil. Jenta mi var ikke mange dagene gammel før hun smilte på ordentlig.

Skrevet

Det er en myte. Det er bevist at barn kan smile helt fra de er nyfødte, noe begge mine har gjort. Jeg husker jeg fikk et lite hefte på sykehuset da jeg fikk minstemann, der det stod hva barnet allerede kunne, og det stod uthevet at de kunne smile.

Det er jo ikke noe rart ved det, egentlig. Det å smile når man er fornøyd er en refleks vi har, akkurat som å skrike når noe gjør vondt. Når de kan det ene, hvorfor ikke det andre?

Skrevet

Min lille jente har smilt fra hun var rundt en uke gammel, og nå når hun er fem uker kan jeg skille mellom glade smil, "luftsmil" og de lure smilene som kommer når hun gjør i bleien. He he, da er hun skikkelig morsom å se på. I tillegg smiler hun masse når hun sover og ler til og med, det er helt sprøtt men ingen tvil om at det er latter:D

Skrevet

Nei, smil er smil og magevondt er noko anna. Mine har også smilt i søvne når dei har vore nyfødte. (Melkesmil...)

Skrevet

Bare en myte, jenta di smiler ... vel og merke tror man at det ikke er bevisst når de er så små, men et smil er det jo likevel :-) Så koselig at hun smiler, jeg husker at gutten min ikke gjorde det før han var seks uker og da først bare til pappan, he he.

Skrevet

Hun smiler ofte når hun sovner rett etter hun har fått melk og er ferdig med rapen, og for meg så ser det mer ut som et mett-og-fornøyd smil enn magevondt :o)

Storebroren hennes begynte å smile når han var tre uker gammel, og jeg så veldig forskjell på et våkent stort smil, og disse små raske sove-smilene. Så jeg var egentlig nysgjerrig på hva folk her inne mente, siden folk rundt meg her mener det er pga magevondt... noe jeg selv ikke tror :o)

Skrevet

Min smilte og lo i søvna da han var 1uke gammel og har fortsatt med et til nå.. han er tre mndr.

Jeg spurte legen om det og han sa at noen barn smiler ganske tidlig.

Er det magevondt får de et helt spesielt "smil" som du fort kjenner igjen...

Skrevet

Tror vi undervurderer nyfødte ;o)

Skrevet

Det er ikke magevondt. Det er ubevisste velværesmil:)

Skrevet

Vi fikk beskjed av ansatte på barneavdeligen på rikshospitalet at det var noe som de kallte Rev. Å det kom når luft passerte (husker ikke hvor den passerte).

Men det var ikke magevondt

Skrevet

De kan smile av velvære fra fødsel av og fra ca 4-6 uker kan de smile fordi de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...