Gå til innhold

min fødselshistorie (litt lang) :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkna i tretida om natta med menssmerter, kjente at det ikke bare var kynnere, for de kom i bølger ca hver halvtime. Lå og kjente på de i 2 timer, før jeg vekka mannen med "kjære, jeg tror jeg har rier". Er førstegangs, så regna med at det skulle ta laaang tid, så sendte mannen på jobb, og gikk og la meg igjen.

Våkna igjen i nitida, fortsatt med smårier, så hoppa i dusjen, og lagte meg frokost. Riene gjorde nå mere vondt, og kom oftere, men jeg tenkte mest på at jeg måtte ut og gå tur med hunden sånn at han fikk gått på do, så ut gikk vi.. På en kort tur fikk jeg 3 rier og måtte sette meg ned 3 ganger, ene gangen var det rett før jeg la meg ned og hylgrein, men det gikk på et vis.. :)

Hadde time hos jordmor 12.30 samme dag, og gikk egentlig bare og venta på å dra dit, men 11.30 var riene hvert femte minutt og ca 40 sek, så jeg ringte føden for å sjekke, og de sa jeg kunne komme når jeg ville. Fikk litt panikk, "shit, jeg skal føde!", ringte jordmor for å avlyse timen min, men hu tilbydde seg å sjekke om det var vits for meg å dra inn til sykehuset (tar 25 min), så dro allikevel.

Der regner jeg med å få høre "sorry, bare 2 cm" e.l., så får sjokk når hu utbryter " du har 7 cm du, på sykehuset med deg!" Mora mi kjører med gassen i bånn, jeg ligger bak med store smerter og ringer mannen på jobb.

På føden kommer jeg rett inn på ei fødestue, de konstaterer 8 cm, og jeg kaster meg over lystgassen, som hjelper litt..

Vannet har ikke gått, så jm skal ta det, men utbryter "det er jo ikke noe vann her, når gikk det?" Jeg skjønner ingenting, men regner det gikk i dusjen, var jo da det begynte å gjøre vondt..

Gjør nå veldig vondt, og jeg vil prøve et bad, men etter å ha tappa i halvveis hører jeg jordmor si "vi får ta det badet etterpå tror jeg", og kjenner jeg blir kjempeskuffa.

Men i neste sekund begynner pressriene, og de varer 25 min før jeg plutselig har lille jenta mi liggende i armene mine, et surrealistisk men nydelig øyeblikk :) klokka var da 15.20 :)

Lillegull var 2890 gr, 48 cm og 33 rundt hodet, og selvfølgelig verdens skjønneste :)

Hu kom 2 uker før tida, og aktiv fødsel var iflg sykehuset 6t 20 min, intens sådan. Min første tanke var at hu her blir enebarn, men nå sitter jeg her, 3 uker etterpå og gleder meg allerede til neste gang.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med den lille, kos deg i tiden fremover :-)

Skrevet

Gratulerer så mye! det der høres jo ikke noe gale ut:)

Vil også ha det sånt;)

Lykke til med den lille!

Skrevet

For en flott historie, og det hørtes ut som en ganske grei fødsel ja =) Selv om det SIKKERT var vondt nok, hehe... :P

Lykke til videre =)

Skrevet

Gratulerer så mye!!

Skrevet

tusen takk alle sammen!

var ufattelig vondt der og da, men nå i ettertid er det jo rene solskinnshistorien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...