Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Min mening er jo egentlig det at alle bør kunne ha et barn uansett hevm de er forelsket i og velger åd ele livet sitt med. Men i dag 2008 er fremdeles nesten like mye mobbing av disse barna som det var før. klartd et blir bedre og bedre.men best er det ikke enda. barna kan jo få et fint liv emd masse kjærlighet. men det er liksom det når man kommer opp i skole alderen. burde man ikke vente med slikt til folk har akseptert det mer??
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Selvfølgelig. Det handler om omsorgsevne, ikke om de faller for en av samme kjønn.
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 synes også homofile skal få adoptere barn. De er like egnet som alle andre..
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Tror du folk vil lære å akseptere hvis det ikke er lov? Mitt svar er selvfølgelig ja, de bør få adoptere! Gode foreldre avhenger ikke av seksuell legning.
Gjest -<<- Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Hæ? "Idag 2008 er fremdeles nesten like mye mobbing av disse barna som det var før?" Hvor har du det fra? Det foreligger ingen forskning som tilsier at så er tilfelle. Selvsagt bør homofile kunne vurderes for adopsjon på lik linje med alle andre, og om fem dager blir det jo også slik.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Ja så absolutt! De kan da bli like gode foreldre de som hetrofile. Det viktigste er at barnet får kjærlighet og omsorg:) Tror at det vil ta tid før dette vil bli akseptert av mange da dette er et følsomt tema. Man bør ikke vente med det da mange går glipp av den fantastiske følelsen av å ha et barn. Særlig når det kommer til adopsjon (med tanke på hvor mange barn som sårt trenger et hjem)
KaMa Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Selvfølgelig. Det er ikke mobbeofrenes feil at de blir mobbet, eller foreldrene. Det er utelukkende mobbers ansvar å ikke mobbe, og om noen skal lastes for mobbing av mennesker som representerer et avvik fra normalen, så må vel det være foreldrene til mobberene som ikke har klart å lære ungene sine å akseptere andre mennesker. Men så vidt meg bekjent så finner mobbere alltid noe å mobbe noen for, om det er gamle foreldre, fedme, rart navn eller bare feil form på nesen. Det eneste kravet til offeret er at h*n er mottakelig for å bli tråkket på.
Jodasåneidaså Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 "Men i dag 2008 er fremdeles nesten like mye mobbing av disse barna som det var før." Har du kilder? Kan du linke til forskningsmateriell som underbygger påstandene dine? Eller er det bare noe DU tror, dette med at barn av homofile blir mobbet mer eller oftere enn andre barn? Jeg sitter på kilder som sier det stikk motsatte, serru (du kan få link om du spør pent), og unger mobber nå engang for hva som jævla helst uansett. Så hva med mennesker som bærer med seg gener for rødt hår, burde de få midlertidig forbud mot å reprodusere seg, i tilfelle barna deres vil bli mobbet for det røde håret? For samfunnet er jo kanskje ikke klart for folk med rødt hår, eller, siden det hender at folk blir mobbet for det? Burde vi vente med å lage flere rødhåringer til samfunnet har blitt helt klart, helt av seg selv? Eller burde folk bare se at folk faktisk HAR rødt hår, og venne seg til det på den måten? Tenk på det i den settingen - er argumentene dine logiske? Og er det barnet med det røde håret, eller barnet som mobber henne som er problemet? (For øvrig kjenner jeg plenty av homobarn, både små og store - og noen av dem har blitt mobbet, men de aller fleste har det ikke.)
Mrs. Bouquet Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Ja alle bør ha like rettigheter når det gjelder adopsjon, donoregg, donorsæd og surogatmor. Syns det er veldig rart vi ikke er kommet lengre her til lands.
Gjest -<<- Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 Alle har vel like rettigheter ifht. surrogatmor her til lands?
Jodasåneidaså Skrevet 4. juni 2008 #13 Skrevet 4. juni 2008 Stemmer, eggdonasjon er ikke lov i Norge (men noen drar til utlandet og fikser det der).
Mrs. Bouquet Skrevet 4. juni 2008 #14 Skrevet 4. juni 2008 Jepp, men jeg mener det er noe alle bør ha rett på så lenge noen er villig til å gjøre jobben, feil å forby det.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #15 Skrevet 4. juni 2008 Nei, jeg mener at homofile ikke bør få adoptere. Å få barn er ingen menneskerett. Går man inn i et forhold med en partner av samme kjønn, vet man at det ikke er et fruktbart forhold (altså man kan ikke formere seg).
Gjest -<<- Skrevet 4. juni 2008 #16 Skrevet 4. juni 2008 Ut fra det resonnementet burde ikke folk få adoptere dersom de f.eks går inn i et forhold med noen som har gjennomgått testikkelkreft eller en hysterektomi heller, da?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #17 Skrevet 4. juni 2008 Japps, homofile er like gode foreldre som hetrofile.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #18 Skrevet 4. juni 2008 Å få barn er ingen menneskerett, men det er en menneskerett å ikke bli diskriminert, så derfor bør selvsagt homofile få adoptere på lik linje med alle andre.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #19 Skrevet 4. juni 2008 det var virkelig et dårlig argument, anonym 23.08.. signerer hun som har svart under.. de som går inn i et forhold som de vet ikke er fruktbart har altså ikke rett til å adoptere? da spørr jeg også "hva med de som ikke kan bli gravide, heterofile?" det virker som noe du gjemmer deg bak fordi du ikke liker homofili..
Patetica fåkksi Skrevet 4. juni 2008 #20 Skrevet 4. juni 2008 Å neeeeeeiii Gud forby, det er mye bedre at de opplever krig eller dør av sult.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå