Gå til innhold

Beste boka du har lest da?

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Jeg stemmer på Lolita av Vladimir Nobokov...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men mamma kom ikke hjem

Skrevet

"Lasso rundt fru Luna" av Agnar Mykle. :)

Skrevet

For dagene er onde av Anne Karin Elstad. Sterk bok om bygdemiljø på sitt verste

Fuglane av Tarjei Vesås, tror jeg var den eneste som likte den på videregående

Ellers likte jeg Italienske sko av Henning Mankell

Stieg Larsson triologien var også bra

Holder på å med John Grisham, Regnmakeren. Grei bok

Skrevet

Synes slike spørsmål neste er umulig å svare på. Har lest mage gode, mange middels og en del dårlige.

Le parfume av patrick süskind ligger høyt oppe på lista

Skrevet

Tja, mange bøker det, men noen av mine favoritter som jeg kommer på i farten er Stormfulle høyder, Tatt av vinden og DaVinci koden.

Bienes hemmelig liv synes jeg var grei underholdning.

Nå har jeg akkurat begynt på Omforlatelse eller Atonement som den heter på engelsk. Har bare lest et kapittel da, så kan ikke si så mye om den enda.(den har det akkurat kommet film om, med bla Kiera Knightly i hovedrollen)

Skrevet

Den jeg husker best akkurat nå er F.A.B.

Jeg både lo og gråt av den boka.

Skrevet

Idas dans

Skrevet

Parfymen av Patrick Süskind er genial.

Ellers har jeg lest mye bra, men ingenting verdig en liste. :-p (dvs jeg gidder ikke liste opp nå).

Skrevet

kunne ikke spørt verre jo.. er jo så mangen. Men George Orwells 1984 henger høyt...

Skrevet

Litt vanskelig å svare på, men liker Charles Bukowski, Jonh Irving, Nick Hornby, Mankell, S.Larson osv.

Ingvar Ambjørnsen, Saabye-Christensen, Tarjei Vesaas, Tove Nilsen og krimmen til Jo Nesbøe.

Beatles er vel den boken jeg har lest flest ganger og jeg elsket den fra første gang jeg leste den (på slutten av 80-tallet en gang).

Skrevet

Beste og beste, den morsomste og mest underholdene hvertfall, Vannmelonen av M. Keys. Annbefales på late sommerdager:)

Skrevet

jeg er glad i Paulo Coehlo, Alklymisten, Ved eleven Piedra satt jeg og gråt, Veronika vil dø osv.......

ellers holder jeg også en stor knapp på John Irvings bøker: en bønn for Owen meany, garps Bok, den fjerde hånden, enke for et år osv....

Skrevet

Det spørsmålet er det ikke mulig å svare på, for det er så mange bøker som har betydd mye for meg på veldig forskjellige måter.

"Guden for små ting" av Arundathi Roy er en av de vakreste og tristeste bøkene jeg har lest. Jeg har lest den mange ganger, og gråter fremdeles i strie strømmer på slutten. Og ingen annen bok kan vel gjøre incest til noe vakkert! (mellom voksne søsken, vel å merke).

"Ringenes herre" er i en kategori helt for seg selv. Ingen over, ingen ved siden innenfor fantasysjangeren.

"Vinterbarn" av Dea trier Mørch leste jeg da jeg var høygravid med mitt første barn. Vakkert om det å bli mor.

"Livlegens besøk" av Jan Olov Enquist.

"Kaptein Corellis mandolin" av Louis De Bernières. En bok som får meg til å både le høyt og gråte så tårene spruter (men ligg unna filmen!!!!!)

"Løveporten" av Karin Bang.

"Og bakom synger skogene"-trilogien av Trygve Gulbranssen

"Klokken i Makedonia" (husker ikke forfatteren), den morsomste boken jeg noen gang har lest.

"Vindens skygge" av Carlos Ruìs Safòn

Og mange, mange fler. Å kåre bare en av dem er umulig.

Skrevet

Bøkene fra Karin Slaughter.

Skrevet

Glemte Kristin Lavransdatter, Sigrid Undset. Den bør ikke glemmes nei. Leste kaptein Corellis Mandolin på bryllupsferie på en nydelig gresk øy, fantastisk:-)!

Skrevet

Vannmelonen stemmer jeg også på.

Min pocket er helt -hehe- etter å ha blitt glemt igjen ute x-antall netter gjennom de siste sommre`ne.....

Ellers. Åh! Det finnes mange gode bøker.

Men hva er vell egentlig er god bok!?!

Jeg ønsker meg eget bibilotek!

Fylt med bøker og et par gode lenestoler :))

(Nå har jeg "bare" en masse bøker i bokhyller på kontoret her)

Skrevet

jeg er så barnslig at jeg må si Harry Potter, og jeg har lest MASSE!

Skrevet

jeg leser ikke så mye, egentlig bare på sengen når mnds kryssord er løst. men da jeg bodde i etne tok bussturen hjem til bergen 6 timer og da leste jeg på en bok som het "enke for et år" av John Irwing. den var ganske god. og jeg må si det er den beste boken jeg har lest så langt.

Skrevet

M. Keys sine bøker om de søstrene. er vel 4 eller 5 bøker.

liker lett leste bøker. og så shoppoholikerbøkene:)

Skrevet

Åhhh, det er så mange.....

Folket på Innhaug av Anne Karin Elstad er jeg glad i

Harry Potter - gleder meg til jeg kan dele den med sønnen min ( noen år til da)

Tatt av vinden er jo en klassiker

Hvorfor kommer jeg ikke på flere?

I'll be back ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...