Gå til innhold

noen interiør sjeler her nå da? trenger hjeeeeelp:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

heheh, ei latså, må få gjort noe med sofa om rådet mitt nå. har stått helt fast for jeg finner ikke det jeg vil ha. så derfor har jeg nå lagt alt på hyllen og er åpen for andre mulighter ( henger meg litt opp når det er noe jeg ser for meg inni hodet). fant dette bildet der så godt som lat er tomt ( er venligvis ikke så tomt).

så fyr løs, hva ville du gjort her for å få det mer hjemmekoselig ( på bordet pleier dtevanligvis å stå lysestaker og duk og gjerne en blomst), men tenker mer på ved side av sofaen på begge sider, og på veggen:)

jeg har åpnet opp får nye mulighter, og evt om oen vet om noen fine små bord jeg ka ha på hver side eller noe sånt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, så var det bildet da:)

www.midtpunktetmitt.blogspot.com

Skrevet

Jeg ville tatt ned speilet. Hengt opp to bilder som har lik str. og lik ramme over sofan. ved venstre avslutning ved sofan (han med ryggen til) ville jeg satt en litt stor grønn palme-plante. Satt eller hengt opp telys-lykter i vinduet og hatt teppe under bordet. Ett lyst flossteppe:)

Skrevet

Jeg hadde malt kistebordet hvitt, fått et teppe under og en lyskrone\prisme i taket. Evt. en helt enkel grønnplante, med slank "stilk" og robust plante ved vinduet.

Hengt opp en enkel hvit hylle på skrå ned langs speilet og pyntet med nips i hvitt og sølv:o)

Skrevet

takk for tips. det speilet ser litt mallplassert ut på bildet tror jeg nok, men det passer egetlig veldig bra in her da:) er litt glad i det:) hehe

men tekte veldig på å ha bilder der da?

lyker har jeg i vinduet:) pleier å bytte på litt hva jeg har der :)

flere som vil foreslå noe?

selv har jeg tenkt på å ha en lite bord på hver side da, men en fin lampe på eller noe sånt?! me finner ingen fine sofa bord:(

Skrevet

Og i hjørnet ved den unge mannen, he he, ville jeg satt et rundt lite hvitt te bord med en hvit lampett og evt. en ramme.

Skrevet

twintipp- så ikke svaret ditt før jeg skrev.

skjønte ikke heeeelt hva du mente med på skrå ned langs speilet?

lysekrone har vi over spisebodet:/ ( har åpen kjøkken stue løsning, så det blir vel litt mye;)

fargene her går i brut, hvitt og sølv..... så det med pynte gjenstander passer jo fint;)

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Du har PRIKK lik stue som meg altså... med det vinduet og alt... du har vel ikke tilfeldigvis altandør ved siden av vinduet der?

over sofaen vår (på samme plass) har vi heng opp et avlangt bilde, det bildet med to hender som møtes vet du...

Har en grønnplante stående på enden av sofaen, der han fyren sitter med ryggen til=)

Skrevet

Neinei IKKE Mal kistebordet! det er kjempefin farge og eneste mørke fargen du har. Alt skal ikke være så lyst og hvitt og beige. Ellers blir det veldig kontor/venterom aktig. Og ved at noe er mørkt så et det supert at treet er det! Svart hvite bilder! eller med lyse/beige bilder med ramme som er lik farge som bordet.

Eller en høy smal bokhylle i bordets farger eller hvit. Med litt bøker, bilder, en liten lampe osv. Ved armlene. Speilet er fint. men du burde plasserer speil litt vekk fra vinduet. Du har ikke en gang eller noe da? :)

Skrevet

Likte forresten kistebordet. Ville gått for brunt/beige, og innslag av en annen farge på pledd, stearinlys osv. vi har lime på mange ting, og resten går i beige og brunt.

Skrevet

mine-sko: det kistebordet blir ikke malt;) hehe, dethar jeg betalt i dyre dommer for- så det får bli som det er. så legger jeg heller på en hvit duk:)

Det er mye finere i virkeligheten enn på bildet da- det er ikke så enklet som det kanskje ser ut som på bildet:)

hvorfor kan ikke speilet være ved vinduet? - nysgjerrig:)

Skrevet

Sender deg en pm

Skrevet

Jeg syns speilet var smart plassert jeg. Gir inntrykk av et ekstra vindu.

Syns det var stilig og rent jeg:) Men hva med et teppe og noen freshe puter. Og flere blomster kanskje......

Skrevet

Jeg vet sånn ca:) Det er sånn beiset ikke sant? Har sånne farger på noen av mine møbler og noen hvite (blander litt jeg, spisebordet har mørk treplate med hvite ben også)

Jeg syns det blir "for lyst"

Midt på dagen slipper det inn masse lys som reflekterer speilet, og det blir så åpent og litt "for lyst" . At sola skinner og steker inn fra begge sider.Og det blir så mye "åpent" og lyse "rammer i rommet" siden det ikke henger noe rundt speilet og vinduet er stort med veldig lyse lette gardiner.

Ellers så kan du henge persienne foran vinudet. (Men behodle gardinene så klart) og henge opp vegglysestake el. på vher sin side av speilet:) Ikke bilder det blir for mye og kan virke rotete.

Og for å "sprite " opp lyse sommergardiner så kan du kjøpe sånne lange lenker/"tråder" med diverese pynt på som sommefulger, mini kuler eller noe i noe sommerfarger. Men sånne som henger nedover (oppå gardina liksom) som hemges i gardinstanga. En eller to på hver garidn..Grønt er jo fin da:) Mye fint på Black Design og Kremmerhuset. de har masse dingledangler.

Skrevet

ja blomster trenger jeg mer av:) helt klart.....

også har jeg fire puter i sofaen- sitter inntil to av dem nå;) hehe

Skrevet

her er det også en balanse mellom brunt og hvitt---- har det dere ser. en hvit sjenk på motsatt side, brunt spisebort ( samme farge som kistebordet) og hvitt kjøkken med mørk benkeplate...:)

ønsker meg egentlig noen tyngre gardiner:) blir bare nedprioritert...

blir ikke sånt dill i gardinene litt fjortis aktig da? er ikke så glad i sånn type dill :s

Skrevet

Jeg liker heller ikke dill og dall.....

På sommeren er det fint at det er rent og enkelt. Men høst og vinter elsker jeg lys i alle former og varianter. Og bytter da gjerne ut puter og gardiner, og flytter på plass teppet.

Min råd blir, vent til du er sikker. Blir aldri bra hvis du forhaster deg. Du har et bra utgangspunkt, ikke stress. Lykke til!

Skrevet

Nei det er ganske nytt og moderne. Ikke noe fjortis? Men jeg anbefaler deg å bare titte rundt:) Black Design og Kremmerhsuet er favoritten:)

Panelgardin er også et atl.

Men du har det ganske pent og enkelt og rent hos deg selv da:) Syns det er det viktigste. Så er det enkelt å sprite opp med nye gardiner og puter osv. :) Mørkebrune gardiner til høsten:) Hihi

Jeg har lyse cafelattevegger med hvitmalte lister overalt. Og jeg har Beige /cafelatte gardiner med mørkebrune oppå liksom. Dobbelgardin:) På vinterstid..

Skrevet

Jeg elsker hvitt jeg da.. Mest mulig hvitt, med små innslag av annet treverk.

Jeg mener f.eks to enslige hyller i trapes opp mot speilet på venstre side..Det finnes fine billige med kroker under o.l. Der tror jeg det kunne vært fint med en dominerende krukke, og annet nips.

Og enig med du, gardinene trenger mere tyngde. Lyse lingardiner som ikke refleketerer altfor mye lys tror eg ville vært fint.

Nydelig hjem forresten:o)

Skrevet

Første prioritet er teppe under sofaen og bordet :) Gardinene hadde jeg latt henge til høsten og heller fått sydd meg noen fine da når mørket kommer.

Greit å ha lyse gardiner om sommeren synes jeg, men jeg ville kanskje ha flyttet gardinstangen litt høyere opp på veggen, lett at taket blir dratt litt ned når man har et stooort vindu sånn på en vegg.

Ved siden av sofaen i hjørnet der ville jeg ha funnet et sidebrd som var litt høyere enn armlenet til sofaen, til å ha en fin lampe på eller noe.

På den andre siden ville jeg ha funnet et litt lavere bord, kanskje en kurvkiste eller noe? og hatt en lampe i lik stil som den på det andre sidebordet der, kanskje litt mindre bare.

Tror ikke jeg ville ha hengt så mye mer på veggene, synes ofte at folk har mye nips på veggene.

Hvis du synes det blir for mye med to sidebord så er oliventrær utrolig fine da :) fikk oss et sånt i dag faktisk og det er kjempe fint, ikke sånn typisk grønn plante liksom (er ikke så fan av det).

Skrevet

måtte inn å se om jeg hadde fått flere tips, og det hadde jeg:) jippi

hører mange tenker i sammebane som jeg hadde gjort i utgangspunktet, så da legger jeg ikke alt på hyllen likevel:) hehe, også tar jeg med meg resten:) mange gode tips.. takk.

nå må jeg bare finne et sidebord jeg liker- har lett i 6mnd nå, alltid noe jeg priker på:( må kanskje slutte å prike da:)

ja oliventre er kjempe fint:) det har jeg lyst til å ha på badet:)

også var det en god ide å heve gardinstangen. det tror jeg vi skal få gjort...

Skrevet

Vi må få se åssen det blir:) Hihi

Skrevet

Vi fant heller ikke sidebord vi likte, så vi kjøpte et nattbord fra ikea hehe :)

Har funnet en kurvkiste på slettvoll som jeg vil ha på andre siden..

Skrevet

trodde et øyeblikk at det var broren min som satt i sofaen der.. ja, det er ikke andreas vel?

jeg ville først og fremst gjort noe med gardinene. dersom de får litt farge vil du ikke trenge så mye farge i tingene på veggene eller rundt deg. min stue er sort og hvit og grå, men jeg har farger i gardinene. jeg bytter de ut to ganger i året og vips har jeg to stuer;o)

ellers ville jeg nok ha fikset et loddent og deilig teppe som dekker under sofaen og under bordet, gjerne også under pallen. Det rammer inn området dersom du har åpen løsning. og gjør det fort veldig lunt.legg sammen noen tjukke deilige pledd oppå pallen og en pute i lekkert silkestoff med sølvtråder i ( for å ta igjen sølvet ditt).

i hjørnet bak "andreas" viille jeg ha satt ett lite bord i samme fargetone som kisten og hengt minimum tre lamper ned fra taket over bordet (stemningslys). de kan jo gjerne være litt lysekorne aktige, men ikke for store da!

en grønn plante i det mørke hjørnet, ett stort sølvfat med deilig frukt i og ett par interiørblader på kisten så kan du be "maison" på fest;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...