Gå til innhold

Synes dere dette er frekt av foreldre?

Anbefalte innlegg

Gjest Trollbundet
Skrevet

Sønnen min var på overnattingstur med klassen sin + flere andre klasser i natt.

i går da vi kjørte han dit,og vi holdt på å sette opp teltet for han,kom det bort til oss en dame som bor rett borti her,hun er moren til en kompis av sønnen min.Hun spurte om d var mulig om sønnen hennes kunne sitte på med oss hjem igjen i dag når vi skulle hente sønnen min.Det blir fryktelig trangt,sa vi.For det er ikke vår bil vi kjører nå,det er sambos mor`s,for bilen til sambo er på verksted.Hun har en knøtt liten bil,ikke akurat en familiebil da.og datra vår(på 2 1/2 år)sitt barnesete er så stort.Men i sa vi kunne prøve,d gikk sikkert bra.Vi hadde tenkt å la datra vår være hos moren til sambo mens vi hentet dem.

Men så i dag da vi skulle hente dem ville sambo absolutt at vi skulle ha med oss datra vår,fordi hun var så nydelig i den nye sommerkjolen sin.

Da vi kom fram stod ikke bare min sønn og kompisen ved teltet og ventet.Men enda en kompis! Han mente han skulle sitte på han og,fordi han skulle bli med han andre(han som først skulle sitte på) hjem og så skulle di sammen gå hjem til han senere.Men det fikk ikke vi beskjed om før! "Men kommer ikke foreldrene dine og henter deg da?" spør jeg."Nei,de er på arbeid de" sier han bare.og vi hadde som sagt ikke fått noen spørsmål på forhånd eller beskjed! kanskje ikke engang hun andre mora visste noe heller.Hun nevnte ihvertfall ingenting!

Er det mulig sier nå jeg,å være så frekk og bare sende gutten på overnattingstur uten å ordne skyss! Bare regne med at han fikk sitte på med noen!

Heldigvis gikk det greit,selv om d var straffbart måten de satt på! Det var en av dem som måtte sitte på fanget til en av de andre! Ellers hadde det ikke gått.

Hva mener dere da? Er ikke dette frekt av foreldre??

Jeg hadde ihvertfall ikke sendt av gårde sønnen min uten å sørge for at han fikk sitte på med noen,om ikke vi kunne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, jeg hadde aldri kjørt avgårde med en på fanget, det er ikke bare straffbart,men hva om det hadde skjedd en ulykke? Da hadde jeg heller kjørt to ganger.

For det andre, det er utrolig frekt, og lite gjennomtenkt. Men det kan jo hende det har skjedd en missforståelse kanskje?

Skrevet

Jo det var frekt, men det er ikke sikkert at foreldrene til det barnet ikke visste at det ikke ble hentet siden de tydeligvis hadde avtale med den andre moren...

Skrevet

frekt elelr ikke frekk, dette er realiteten i norsk skole.

Ikke alle har foreldre som følger opp.

dersom jeg skulle hentet min gutt, hadde jeg kjørt alene, for å ha plass til flest mulige.

Stiller imidlertid spørsmæl ved at ikke klassekontakter/lærer hadde ordnet transport på forhånd. Vi lager alltid skjemaer som vi sender hjem for utfylling for å hindre at dette skjer

Skrevet

utrolig frekt ja. men jeg hadde IKKE tatt han med. heller lånt ham tlf min og bedt han ringe foreldrene..

Skrevet

hææ? ikke bare FREKT men tenk på stakkars gutten da?? de måtte jo ha hørt med dere først, om dere hadde plass! og dere hadde jo risikert å få skikkelig problemer om det skulle skje noe? tenk om dere kom i en ulykke, og gutten døde? kunne dere levd med det ansvaret?

var det ikke lærere tilstede?

jeg syns det hadde vært læreren sitt ansvar, kontakte foreldrene, evt kjøre han hjem selv.

uff, blir snart ikke sjokkert jeg, av uansvarlige foreldre altså.. ( ikke dere, men foreldrene til denne gutten)

Skrevet

Jeg kunne ALDRI sendt ungen min ut på tur uten å visst at hun kom seg trygt hjem.. Syns kankje ikke det er frekt, mer som svikt.

Skrevet

Tja, er det et slikt sted at gutten ikke kunne kommet seg hjem på egenhånd? Foreldrene mine forventet gjerne at jeg selv tok buss/gikk fra jeg var 11-12 år gammel, selv ved overnatting, om det var en plass hvor det gikk an :-)

Skrevet

Helt enig med deg tobarnsmammaen

Skrevet

Jo, frekt er det, men først og fremst er det uhørt overfor gutten. Er du sikker på at det ikke er en misforståelse av noe slag? At de trodde det var satt opp transport?

Synes det høres rart ut å arrangere skoletur uten å være på det rene med at alle elevene hadde skyss hjem.

Men så må jeg si at selv om dere gjorde det for å hjelpe, synes jeg det er ille at dere lot barn sitte i bilen uten å være forsvarlig sikret. Det er en alt for stor risiko å ta. Dere burde ha ringt foreldrene og informert dem om situasjonen, og så fikk de heller hente selv, eller betale dere for å kjøre en ekstra tur.

Skrevet

Første som slo meg var at det måtte vært en missforståelse ett sted.

For meg er det helt naturlig å samkjøre med andre foreldre i klassen når de er på turer.

Jeg hadde dessuten latt resten av familien være hjemme,slik at jeg hadde fått plass til ekstra passasjerer..

Skrevet

Synes det er utrolig frekt, og hadde gjort akkurat som dere.

Gjest Trollbundet
Skrevet

Foreldrene kan da umulig ha missforstått! Ungene fikk da med hjem et ark der det stod om turen.og der stod det at foreldrene skulle levere ungene klokka 17 og hente dem igjen klokka 12 dagen etter!

og den andre mora spurte bare om vi kunne hente sønnen hennes dagen etter.Hun nevnte ikke den andre.Hun kunne ikke selv for hun ble ikke ferdig på jobb før 13 og kom ikke dit før 13.20.

Foreldrene til han andre gutten var på jobb så vi tenkte ikke på å ringe..Visste ikke hva vi skulle gjøre..Skulle ha sett etter læreren da..

ja,rart å arrangere tur uten å være på d rene med at alle hadde skyss hjem ja!

Det var sambo som kjørte bilen,og jeg ble med fordi det var en såpass lang tur.Jeg ville jo gjerne også bli med.Og det er jo ikke vårt annsvar å kjøre andres unger hjem! ikke uten at de spør på forhånd ihvertfall,slik hun ene mora gjorde!

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Ei jente spurte alltid om å sitte på med oss da vi kom hjem fra turer da vi var små. Vi kom gjerne med buss sent på kvelden, og jeg husker at foreldrene mine ble irriterte da hun skulle sitte på hver gang. Skjønner jo nå at de ikke ble sinte på henne, men på foreldrene hennes. Vil nok tro at det var en viss grad av omsorgssvikt der i gården.

Husker denne jenta som frekk, men hun måtte nok være det for å klare seg, stakkar...

Skrevet

jeg er en av foreldrene som kjører og henter overalt, liker å stille opp.

hadde ikke tenkt at foreldrene var frekke først hadde jeg ringt på mob til mor eller far og spurt hva som var planen ang sønnen deres

Vet så utrolig godt hvor mye unger kan rote å vimse med beskjeder osv

kan hende han skulle sitte på med noen andre men så sier deres barn at han kan sitte på med dere? en tanke bare (ikke frekt ment :) )

eller at foreldrene til guttene fikk opplysningen at han har brutt en avtale de har laget??

en ting jeg hater er mennesker som antar ting, sjekke fakta først.

Skrevet

I all vide verden? Hvem gjør noe sånt da??

Om snuppa mi hadde vært på klassetur så tror jeg at jeg hadde savnet henne så inderlig at jeg hadde kommet å hentet henne selv, og hadde det absolutt ikke gått så hadde jeg hørt med noen i familien eller noen andre foreldre om hun kunne sitte på.

Man satser ikke bare på at det går greit!!!

Skrevet

Selfølgelig litt dårlig og bare ta det for gitt at de skal få sitte på,men hadde ikke giddi og hengt meg så veldig opp i det jeg da men... Er desverre mye rare foreldre rundt omkring,og da får man heller prøve og hjelpe barna dems så godt man kan:)

Men når dere viste det ville bli trangt,hvorfor da ta med veslejenta bare pga hun hadde fin kjole?

Jeg er nå sånn at selv om det i blant dukker opp noe uforutsette ting så hjelper man da til og gjør så godt man kan, dere gjorde jo forsåvidt det! men er da ikke noe og irritere seg over! Det gikk jo bra!!!! :)

Skrevet

Hadde absolutt ringt til foreldrene hans på jobben. Sånt går da ikke an!

Sikkert noen som har blitt feilinformert...?Om at her var det skyss å få?

Gjest Trollbundet
Skrevet

Gutten sa bare at han skulle bli med den andre gutten hjem,så skulle de gå sammen hjem til han senere! Det sa ikke hun mora noenting om,hun visste det tydeligvis ikke! jeg skal høre med henne når jeg treffer henne om dette.

Gjest Trollbundet
Skrevet

jeg fant lappen om turen nå! Det stod visst ikke direkte at foreldrene skulle hente,men det stod: KLASSEKONTAKTER ORGANISERER HENTING NESTE DAG!

Hva i huleste betyr det??

Skrevet

Det betyr vel at klassekontaktene ikke har gjort jobben sin og at foreldrene ikke nødvendigvis er så veldig frekke likevel ...

Gjest Trollbundet
Skrevet

At d er klassekontaktene som skulle kjøre han hjem? Men foreldrene må vel da gi beskjed til klassekontaktene at han må kjøres hjem?

Jeg aner ikke hvem klassekontaktene er.og da vi kom var det ikke så mange folk heller,jeg kunne ikke se læreren,jeg vet ikke om hun var der eller om hun hadde dratt hjem.

Skrevet

Herlighet!! Høres fullstendig uansvarlig ut av både lærere, klassekontakter og foreldre dette her! Lærerne/klassekontaktene må da sørge for at alle barna kommer seg hjem, tenk om en hadde blitt stående igjen alene! Høres helt rart ut at læreren ikke var der når dere kom for å hente - hun må jo være den siste som drar.

Forøvrig synes jeg du burde finne ut hvem klassekontaktene er... går det an å ikke vite det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...