Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Han har aldri vært noe særlig glad i mat. Men siste 1-2 mnd har han ikke villet spist noen ting omtrent. Kanskje 1 grøtposjon om morgenen eller ei brødskive. + litt mme. Hele dagen kan han gå uten å spise noen ting eller kanksje en halv brødskive eller yougurt. Drikker kanksje 100 ml med drikke på dagtid. Kvelden vil han heller ikke ha noe. Er jeg heldig får jeg i han ei brødskive. Kanskje to om han leker på gulvet samtidig men kan jo ikke bli en vane å spise mens han leker og jeg må løpe etter han. Han er bare blid og fornøyd. Klager ikke eller noe. Men gått ned 1 kilo om ikke 2 snart. Ringte helsestasjonen i dag og fortalte dette, men de ba meg vente til juli da vi skal på 1 års kontroll. Men begynner å bli litt bekymret jeg da. Dagmamman begynner å bli fortvilet siden han ikke spiser der om dagen mens jeg er på jobb. Noen råd eller noe å komme med? Mulig jeg bare stikker innom helsestasjonen å krever at de prater med oss.. Han veier 9 kg forresten. 76 cm lang ca
Leandermamma Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Hei! Leander har heller aldri vært noe glad i å spise. Han må ha noe å leke med hvis jeg skal få i han et måltid. Nå har han begynt i barnehage og problemet er jo at de ikke får i han mat...... Da går han uten noe særlig mat og drikke fra han spiser frokost hjemme klokken 08 til jeg henter han 1630... På en god dag spiser han gjerne et halvt glass fruktmos og 14 skjeer grøt.. ( han spiser ikke annet enn grøt og fruktmos.......) Skjønner godt at du er bekymret, men som med din gutt, så er også Leander blid og fornøyd. Han har ikke hatt en så drastisk vektnedgang, men er ingen kraftg plugg. 10120g og 79,5 cm ( 13 mnd). Vi fikk beskjed på helsestasjonen at så lenge han var fornøyd og glad, var det ikke så mye annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp og passe på at han er skikkelig sulten når du tilbyr han mat. Har dessverre ingen andre gode råd og gi deg, men hvis vekten har dalt så pass mye, så bør nok Hs ta en titt på han. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 jeg forstår deg veldig godt! har samme problemet med jenta mi som er 13 mnd snart. hun er vanskelig å gi mat til. grøt,wetabix,havregryn,laget i melk går greit. det kan hun spise..men brødskiver og annet som er "tjukt" er vanskelig å få i henne. (hun har såvidt begynt å få tenner nå,så det kan jo være en årsak til at hun ikke er så glad i brød osv). men jeg må ofte få oppmerksomheten bort fra maten og til leker og annet spennende for at hun skal spise. syns ikke noe om det men det viktigste for meg å få i henne mat. har ikke de åpen helsestasjon der du bor? her kan jeg dra på åpen helsestasjon og snakke med helsesøster om ting jeg lurer på. en annen ting: har ei venninne fra india som har en jente som ikke spiser noe..vekten har dalt. hu fyller 1 år neste uke og veier 7 kg. hun fikk anbefalt noe "homeopatiske greier"..dette har hun begynt å gi datteren sin. og nå har hun begynt å spise..så jeg tenkte å prøve det samme da.. det er ikke noe skadelig for barnet da det er naturprodukter.. håper du skjønte hva jeg mente
Leandermamma Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Hei! Kan du ikke finne ut hva det homeopatiske middelet heter og sende meg en Pm? Vil prøve det jeg også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå