Gå til innhold

malt extrakt..hjelp fort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvor mye skal man ha i mme èn?? hvordan blander man det inn osv? må man ha det i?? ikke nok mm her.. tenkte å gi litt mme for å "fylle på litt", så små`n blir fornøyd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blander en halv t-skje på ca 130 ml... Den løses opp når den blir lunken som melken. Bare rist.

Skrevet

Du må prøve deg frem med mengden for det varierer. Jeg begynte med en teskje i annenhver flaske og det trengte hun de første ukene, men nå når hun er blitt litt eldre, holder det med en teskje i døgnet. Jeg bruker å blande ut malten i litt kokt varmt vann (10-20 ml) og blander det deretter opp i melken. Det er lettere enn å blande det i melken.

Skrevet

er det ødvendig å ha det i når jeg bare skal gi litt mme?

Skrevet

Om du bare gir f.eks en flaske i døgnet ser jeg ikke poenget nei... ;)

Skrevet

Helsesøster sa at vi ikke trengte å gi malt så lenge de ikke var forstoppet. Hun mente vi ikke måtte bruke den forebyggende, kun behandlende. Men her er det sikkert ulike meninger.....har inntrykk av det i alle fall. Vær obs på at ikke alle unger tåler malt. Noen får fryktelig mageknip. Min eldste tålte det fint, mens nr 2 skrek som en gal hvis jeg blandet det i melken (prøvde med en strøken teskje på 1 liter melk, men han skrek av det også). Så til ham brukte jeg sviskesaft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...