maja1983 Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 noen som vet hvor mye skal man ha i mme èn?? hvordan blander man det inn osv? må man ha det i?? ikke nok mm her.. tenkte å gi litt mme for å "fylle på litt", så små`n blir fornøyd..
Labambie Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Vi blander en halv t-skje på ca 130 ml... Den løses opp når den blir lunken som melken. Bare rist.
manne72 Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Du må prøve deg frem med mengden for det varierer. Jeg begynte med en teskje i annenhver flaske og det trengte hun de første ukene, men nå når hun er blitt litt eldre, holder det med en teskje i døgnet. Jeg bruker å blande ut malten i litt kokt varmt vann (10-20 ml) og blander det deretter opp i melken. Det er lettere enn å blande det i melken.
maja1983 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2008 er det ødvendig å ha det i når jeg bare skal gi litt mme?
Labambie Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Om du bare gir f.eks en flaske i døgnet ser jeg ikke poenget nei...
BlåklokkaVest Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Helsesøster sa at vi ikke trengte å gi malt så lenge de ikke var forstoppet. Hun mente vi ikke måtte bruke den forebyggende, kun behandlende. Men her er det sikkert ulike meninger.....har inntrykk av det i alle fall. Vær obs på at ikke alle unger tåler malt. Noen får fryktelig mageknip. Min eldste tålte det fint, mens nr 2 skrek som en gal hvis jeg blandet det i melken (prøvde med en strøken teskje på 1 liter melk, men han skrek av det også). Så til ham brukte jeg sviskesaft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå