L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Skjønner ikke hvorfor... Han har sånn bløt avføring helt siden han var bebi, men nå er den hard... og han sliter tydeligvis med dette... 8 mdn i morgen.. jeg gir malt i grøten, samt 1/2-1 glass med sviskerdrikk hver dag. Ellers så har jeg begynt med fiber grøten som inneholder en del kostfiber:) Hva annet kan jeg gjøre??
betty74 Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Hei, Pass på å gi nok væske ( vann) spesielt nå når han får mer fiber. Ellers synes jeg sviskepurè funker bedre enn saften. Pære virker også mor hard mage her hos oss.
mamman til to gutter Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Vi har merket det samme hos mini nå når det er så varmt ute og det er nok fordi han ikke drikker nok i løpet av dagen. Vi prøver alt vi kan å gi vann mellom måltidene og til måltidene, men det er begrenset hvor mye han drikker, har pga begynt å gi først vann og så nestle juice av og til etterpå for at han skal få i seg mest mulig væske. (han drikker veldig lite av juicen, men alt hjelper ettersom han ikke drikker så mye vann heller)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2008 han er kjempe glad i vann og drikker masse... Virker som han er veldig tørst for tiden, og varmen er forklaringen... ellers får han litt pupp når han vil det... Jeg bruker som sagt malt også alltid 2 isbiter med svisker (mos) som jeg har laget selv i grøten... heldigvis elsker han svisker, vet ikke hvordan det hadde blitt ellers.. Men pære sa du: gir du pære i sin helhet feks i babyfeeder? eller koker du og lager mos?
betty74 Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Jeg er litt lat, så jeg kjøper pære på glass... Går sikkert like bra å koke og lage egen mos. Til eldstejenta som var mye plaget med hard mage over tid kjøpte jeg alltid pærejuice når jeg merket at det begynte å bli "tett", men da var hun passert året... Tine har iallefall pærejuice om du vil forsøke det. Ellers kan banan gi hard mage, hos oss også epler.. Prøv deg frem. Det er helt forferdelig når bæsjing blir en liten "fødsel".
betty74 Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Jo også en ting til... noen mener det hjelper å putte litt olje i grøten. Det kan jo være noe å forsøke?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2008 tusen takk for tips:) ja jeg syns så synd i han stakkar:( du ser han virkelig jobber me då få det av seg... Hvilken olje bruker man da?olivenolje (nøytral?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå