Gå til innhold

3 år, fremover eller bakovervendt i bil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det anbefales med bakovervendt, og han sitter den veien nå. Problemet er bare at lillebror har vokst ut av sitt babysete og jeg hadde tenkt å la han overta storebrors. Vi skal kjøpe ny bil til høsten og jeg vil derfor ikke kjøpe nytt sete før vi har isofix... Vi har et fremovervendt sete i sambo sin bil, lurer på å flytte det over i min og la han sitte fremovervendt... Men det er et vanskelig valg å ta syns jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns de er store nok da, men det må du nesten avgjøre selv.

Snudde eldstemann da han var ca 2,5 år.

Skrevet

tja jeg hadde satt han fremover. vet at de anbefaler å sitte bakover lengst mulig, men når dere har klart å ha han bakover så lenge synes jeg dere kan sette han fremover:-)

Skrevet

Vi får samme "problemet" her om en liten stund. Jenta vår på 2,5 blir storesøster til høsten og hun sitter bakovervendt i et Izi Kid sete som kun går til 18kg. Det vi gjør når lillebror vokser ut av babysetet er at vi kjøper et bakovervendt sete til, men et som går til 25kg slik at storesøster kan få det. På denne måten oppnår vi at barna kan sitte bakovervendt leeenge :-)

Så vi kommer ikke til å sette henne forovervendt.

Skrevet

Jeg hadde også tenkt å kjøpe et bakovervendt sete til, siden det vi allerede har kan snus. Men jeg vil ha isofix på det nye setet, også har jeg jo ikke bil med isofix riktig enda... Thats the problem... Siden han trives bakovervendt ville jeg helst hatt han den veien lengst mulig...

Har lett meg gal etter bakovervendt sete med BÅDE selefeste og isofix, men det finnes ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...