Gå til innhold

Jobbtur og gravid


Baby Dilla

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd fra dere.. jeg skal bort med 20 kollegaer man til ons neste uke. Vi skal teambuildes og det blir god mat og vin på kvelden samt at vi skal dykke... ikke helt gunstig i forhold til at jeg har testet positivt og er gravid.. (til tross for ingen graviditetssymptomer).

 

Jeg kunne selvsagt sagt at jeg ikke ønsker dykke fordi jeg ikke liker det og ikke vil drikke vin fordi jeg ikke føler meg helt frisk.. men jeg er så lei av slike unnskyldninger så vet ikke om jeg ønsker det.

 

Hva mener dere jeg skal gjøre? Det er litt tidlig å si noe når man bare er 5 uker på vei synes jeg.. særlig siden jeg ikke kjenner noe til graviditeten og er svært usikker på om det kan være noe der i det hele tatt...

 

Gode råd ønskes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan jo bare si det som det er,at du er gravid og derfor ikke kan være med på dykking og vin.de fleste skjønner da hvorfor du ikke ønsker disse tingene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt tidlig å fortelle det. Er så dumt hvis noe mot formodning skulle gå gale. (Selv har jeg veldig lyst til å si det til alle jeg møter:), men prøver å holde det hemmelig)

 

Er jo litt dumt om du skal holde deg hjemme. Er sikkert veldig greit å få med seg noe slikt??

 

Hmm du kan si at du har vannskrekk eller noe lignende? teit unnskyldning. Når det gjelder vin, så kan du jo lure i deg noe saft som ser ut som vin?? eller alkoholfri vin??

 

håper du finner ut hva du skal gjøre:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i nesten samme situasjon forrige helg. 5 uker på vei og danmarkstur med jobben.

Skjønner at du er lei disse "hvite løgnene", samme her.., men når jeg tenker på at jeg gjør det fordi jeg ønsker det beste for barnet mitt så går det mye lettere.

 

Drikkingen løste jeg med at jeg sa jeg gikk på pencillin og tok det med ro. Ønsker du å ikke fremstå som brems så vann ut vinen når ingen ser. Lær deg navnet på noen alkoholfrie drinker og bestill disse. Utover kvelden er det ingen som skjønner forskjellen allikevel.

 

Dykkingen tror jeg at jeg ville kommet meg unna på ett eller annet hvis. Evt. kan du jo fortelle det til den som er ansvarlig for dykkingen. Kanskje det er noen andre oppgaver i den forbindelse som du kan gjøre.

 

Jeg har fortalt det til de 3 jeg er nærmest her på jobben. Men venter nok hvertfall til etter legetimen den 19. denne mnd før jeg forteller det til sjefen.

 

Håper dette var til litt hjelp hvertfall da.. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for gode råd! Jeg har dessverre ikke anledning til å droppe turen (med mindre jeg skulle bli dårlig da..men så langt ser jeg ut til å være veldig så frisk og uten et eneste tegn til graviditet)

 

Tror jeg skal klare å lure meg unna dykkingen med noen unnskyldninger om at jeg ikke ønsker dette.. er redd eller noe.. litt verre med vinen siden vi sitter på samme bord alle sammen og får alt servert.. men skal tenke på tipsene deres og prøve å finne på noe smart.. sykdom er jo alltid en klassiker.. selvom det kanskje ikke er så mange som er veldig syk i denne sommervarmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan vel også si at du ikke er glad i vin? enkelt og greit. synd det skal være sånt press på alkoholll. er liksom forventet at man skal drikke alkohol på alle fester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...