Gå til innhold

Blir man ikke igangsatt dersom man ikke er moden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal settes i gang på termin, og lurer på om jeg evt. ikke vil bli det dersom det viser seg at jeg ikke er moden da?

Jeg trodde det var det prostaglandinpillene gjorde jeg, å modne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man ikke er moden når man skal bli igangsatt gis vel modningskur først, siden riestimulerende dersom fødselen ikke setter "naturlig" i gang etter modningskur(er).

Skrevet

har i dag fått info om akkurat dette,man får en gele\vagi.tabl. som modner livmor halsen,men det er ingen garanti for at du faktisk blir moden etter bare en kur så det kan hende du må ha flere og da kan det ta et par dager lenger enn planlagt.

Skrevet

Det er forskjellige rutiner for igangsettelse på sykehusene og metoden er avhengig av om og hvor moden du er.

På A-hus, hvor jeg er blitt igangsatt nå, begynner du med noe som heter foleykateter (rör med ballong fylt med saltvann legges opp i livmorhalsen ) om du ikke er moden. Denne skal väre i til den faller ut eller i maks 36 timer og skal etterlikne den naturlige modningsprosessen. Så er det modningspiller, om kroppen ikke har löst det av seg selv til da, gjerne i flere omganger . Vannet kan taes om du er moden og om riene fortsatt ikke er igang får du riestimulerende ved drypp.

Gå på hjemmesiden til sykehuset ditt, der står det ofte hvordan deres prosess er. Lykke til!

Skrevet

jeg fikk gele inn i livmoren,. Fødte samme dag;) ble strippet før på dagen, så vet ikke hva som gjorde det egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...