Gå til innhold

hvordan "behandle" soleksem(e.l.)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått på brystet og det klør/svir/stikker og er skikkelig ubehagelig. har klint på med aloe vera gel, men er det noe annet/bedre man kan ha på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det selv også, på brystet og på skuldrene.... Klør, men har gitt seg litt nå. Smører med aloe vera...

Husk å smør deg godt med solkrem! Er en del plaget med dette selv, og smører meg med høy faktor. I går var jeg nok ikke like flink...så fikk svi for det da! Kan nok få det selv om du smører deg godt, men satser på at det ikke blir så ille da.

Skrevet

Bytt solkrem.

Jeg var også plaget med soleksem, helt til jeg ble tipset om å bruke solkremen fra Piz Buin.

Jeg har flere ganger prøvd andre merker, men etter noen dager med utroskap fra Piz Buin kommer eksemen tilbake.

Skrevet

deucobal gel er kløestillende og litt kald, og eurax hjelper litt

Skrevet

hmmm, det har jeg egentlig ikke tenkt på. Men bruker piz buin selv...og har fått det likevel. Jeg fikk anbefalt en fra apoteket, husker ikke hvilken. Ble ikke bedre likevel:( Men er nok verdt et forsøk å prøve ulike kremer.

Skrevet

Hydrocortison krem 1%, du får en liten tube reseptfritt på apotek.

Hadde også dekket til området noen dager. Bytt deretter solkrem. Jeg reagerer hvis det blir mye fett i solkremen. Fins solkremer som skal forebygge soleksem.

Skrevet

Hva med å prøve høyere solfaktor?

Hvis du søker på f.eks. google får du frem en del linker.

Inne på f.eks. nettdoktoren anbefalles det å bruke minst faktor 10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...