Gå til innhold

Advarsler mot kylling og kyllingfilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har det gått ut mailer både til sykepleiere og helsestasjoner der det blir advart mot å spise kylling og kyllingfilet. Grunnen til dette er at det er funnet giftstoff i de overfornevnte tingene.

Om dette gjelder hele landet det skal jeg ikke si for sikkert, men iallefall for Midt Norge. Jeg selv hørte det på radioen i går...flere som har hørt om saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg ikke hørt om.. men jeg vil nå iallefall være forsiktig likevel. Har du sett noe på nettet om det? Om det virkelig var en reell fare ville man funnet det i en nettavis skulle jeg tro..

Skrevet

Nei, jeg leser ikke så mye i avisene på nettet egentlig, men vi snakka om det på jobb i går og da hadde alle hørt det på nyhetene på radioen. I dag fikk jeg tlf fra min svigermor som er sykepleier på en institusjon med advarsler om dette. Hun igjen hadde snakket med ei venninne som er helsesøster og helsestasjonene hadde også fått den samme mailen som min svigermor.

Jeg kommer iallefall til å holde meg unna.

Skrevet

Sjekka mattilsynet sine nettsider og dette er ikke nevnt med et ord.

Skrevet

Det står en artikkel om dette på matportalen, så kan nok være det det siktes til: http://matportalen.no/artikler/2004/7/mer_salmonella_og_campylobacter_om_sommeren

Campylobakter er jo "farilg" enten man er gravid eller ikke. Så man bør alltid ta sine forholdsregler og være renslig når man tilbereder kylling. For det skal så lite til før man kan få skikkelig magesyke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...