Gå til innhold

Kvalm og ikke noe drikke som frister.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvalm, og det er ikke noe drikke som frister i varmen. Blir bare mere kvalm av å tenke på det. Får jo i meg litt drikke, men er litt svimmel og uvel, så det blir nok på langt nær nok i varmen. Prøvd forskjellig lettbrus og saft, men det blir for søtt og kvalmt. Eplejuice går, men bare i små mengder. Vann er nøtralt og greit, men jeg blir til vanlig kvalm av for mye vann.

Noen som har noen tips? Gjerne noe som ikke koster all verden, skulle jo gjerne hatt i meg et par liter om dagen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fersk ingefær hjalp mot kvalmen min.

Et godt tips da er å lage en mugge med vann, skjære opp fersk ingefær og har oppi, sett i kjøleskapet så den blir god og kald. Jeg drakk nesten ikke annet sist jeg var gravid. Hadde også med meg en imsdalflaske med dette samme hvor jeg dro.

Det går også an å ha i litt sitron eller lime for å få en litt annen smak. Blir litt lei det samme hele tiden etter hvert.

Skrevet

Huff da, ikke morsomt det der. Stakkars. Det er veldig viktig få i seg drikke, nok vel og merke. Har problemer selv, og har vært innlagt for kvalmen og manglende inntak av væske.

Jeg har hele tiden et glass stående ved vasken, det vet jeg rommer 1,8 dl, så da regner jeg litt ut i fra det. Nå i varmen synes jeg det er lettere drikke av flasker enn av glass, jeg blander solbærsaft som jeg har stående i slike isteflasker(slike med vid tut) i kjøleskapet. Og så er det lettere regne på det da, hvor mye man får i seg. Har kokt meg rabarbrasuppe, som jeg drikker kald i kopp fra kjøleskapet, det går.

Men har dager der jeg svimer mer enn vanlig, fordi jeg ikke får i meg nok drikke. Jeg kaster opp det jeg drikker mer noen dager enn andre. Er 30 fullgåtte uker nå, hva er du?

Har også funnet ut at om jeg tar en eplebit innimellom drikkingen, så klarer jeg holde mer på det jeg har drukket.

Lykke til!

Skrevet

Veit ikkje om det hjelper for deg, men kan anbefalle sjokolademelk. Det høyres sikkert kvalmende ut, men viss du kjøper den fra Tine som heiter "24,"så slepp du å sjå kva du drikk : ) Det hjalp meg når eg var kjempekvalmen. Viss du klarer eplejuice (det klarde ikkje eg) kan du godt blande med farris. Eller blande Farris og eplenektar,da får du både sukker og salter i deg. Personlig klarde eg bare drikke vann i små mengder av gangen, uten kom det rett oppigjen. Kanskje det hjelper å ete issbiter ? Har du prøvd SEA-band ? Armband som trykker på eit kvalmepunkt ved handleddet. Tar vekk den værste kvalmen, det hjalp meg veldig. Får kjøpt på apotek eller i helsekostbutikken.

Skrevet

Hei, har et tips som hjelper meg når det er som værst(sliter selv med hyperemesis)

Jeg lager sitronsaft, koker opp presset sitron i vann med litt sukker i og avkjøler. Blander det så med vann til det blir den smaken jeg vil ha. Da klarer jeg som regel å få i meg litt...vet ikke hvorfor jeg kom på det, men blir jo desperat når ingenting smaker. Ellers så finnes det jo endel væske i melon og frukt da om det går?

Det som er vanskelig med kvalmen er jo at det som frister/hjelper på noe har helt motsatt effekt på andre. Stå på,

trøsteklem fra en som vet hvordan det er:)

Skrevet

Sportsdrikk ala gatorade, powerade. Frister antakelig ikke. Fristet ikke meg heller, men hjalp utrolig da kvalmen sto på som verst...

Skrevet

Tusen takk for alle tips. Melon ja, det frister jo egentlig litt, er glad i vann-melon. Jeg har det vel relativt lett i forhold til de som har hyperemesis og kaster opp alt de har i seg. Jeg har heldigvis ikke kastet opp noe enda. Men går altså rundt med en kvalm følelse, og hvis jeg tenker på å finne meg noe å drikke, så byr det meg så i mot at jeg kan grøsse bare ved tanken, og heller lar være. Så da bli det til at jeg drikker minimalt da. Jeg er en ordentlig pingle når det gjelder kvalme, synes såå synd på meg selv, og blir småsur og deppa ;)

Er bare 10+5 nå. Var ikke slik kvalm i mine to forrige svangerskap, da var jeg bare små-uggen. Får håpe jeg er av de det går over for etter 1 trimester :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...