Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Følges opp på sykehuset pga begynnende svangerskapsforgiftning. Sist var BT 150/100, +2 protein i urin., ødem 2 + lett konstant hodepine. Det ble da diskutert innleggelse for observasjon, men siden babyen på ul så ut til å ha det så bra, fikk jeg reise hjem. Sånn jeg forstod det på legen sist, trodde han babyen ville komme nokså snart pga det forhøyede Bt mitt. (Ha-ha, er like gravid foreløbig ;-) Var 37+1 forrige kontroll, skal på sykehuset i morgen og er da 38+1. Aner jo ikke hvordan Bt, urin og UL ser ut nå. Men jeg har i allefall blitt myyye mere hoven. (går skalen bare til 3?!?) Spesielt føttene, vonde å gå på brenner og sprenger... Hvilke vurdering gjøres i morgen? F.eks ul, hvordan ser det ut om babyen ikke har det bra? Er det hvis hun ikke har vokst siden sist eller? (ble da estimert til 3200g). Er det noen sjangs for å bli satt i gang hvis prøvene er stigende? Eller er det liksom ikke så farlig siden jeg er så nærme termin at babyen liksom kommer snart likevel? Noen med peiling? Bør jeg ha baggen klar til i morgen?
2 gutter og ei lita jente:) Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Med nr 1 kom jeg ikke lengre enn uke 35, men med nr 2 kom ikke svangerskapsforgiftningen like raskt. Det de måler på ul er blodgjennomstrømning i navlesnoren og i morkaka, og om babyen har vokst. Jeg ble prøvd å satt igang flere ganger med nr 2 før ting ble værre, men til slutt ble det ks. Jeg anbefaler deg å ha baggen klar, d hadde ikke jeg å det var absolutt ikke det jeg villa ha som ble pakket av min mann;p Lykke til i morgen:)
Randis Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Pakk baggen, du. Stor sannsynlighet for at du blir lagt inn. De ser på blodgjennomstrømning i hjerte, navle og morkake og vekstestimering. Hvis hun ikke har vokst setter de fødselen igang. Husk at estimeringen kan være feil. Ble satt igang akkurat når jeg var uke 37. De trodde han var 1800g og 50cm. Han var 2070g og 50cm. Har hørt om større avvik og. Håper du slipper ks. Du er iallefall på riktig plass. De vil fortelle deg fortløpende hva som skjer. Lykke til! Blir godt å møte lillebabyen deres snart da.
Lille Lu Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Pakk bagen du! og vær forberedt på at du kan bli innlagt og satt i gang etterhvert. Jeg ble innlagt i uke 34 og lå bare 2 dager til observasjon før fødselen ble satt i gang. Endte i haste ks fordi babyen ikke tålte riene.
mammaigjenkanskje Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Som nevnt ovenfor så blir det tatt div undersøkelser mtp om babyen har det bra, men det taes også div prøver med tanke på hvordan du har det. Ved svangerskapsforgiftning hender det at barnet må forløses på mors indikasjon og ikke barnets. Hvis det er 2-3 uker for termin, så er det ofte at man ikke er moden nok til å bli satt igang. Og hvis man blir satt igang, så kan det hende at man ikke responderer slik som ønsket og at riene ikke blir kraftige nok til fødsel, slik at det blir KS. Håper at babyen din kommer snart slik at du slipper å gå sånn m høyt BT og hoven, jeg har opplevd det samme og det er så ubehagelig. Lykke til:-)
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2008 Tusen takk for alle svar! Jeg pakker bagen, men lar den stå hjemme. Så får heller mannen min hente den om nødvendig (håper ikke det). Håper babyen kommer av selv snart da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå