Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Føler meg mislykket Hun er 2 år og er fæl til å slå i barnehagen Blir FORT sint og hyler! De andre barna synes det er litt moro og erte henne siden hun blir så fort sint. Hu tenner jo på alle plugger. Kaster melkegalss i gulvet på trass osv... MÅ protestere på alt! Spør om hun skal ha drikke,sier nei med engang for så å ta glasset med en gang. Vil ikke bade,setter hun i balja og da skal hun ikke opp igjen. Vil ikke skifte bleie,vrir seg,åler seg. Vil ikke kle på,løper. Må alltid ulle,kile og god snakke for å få til noe som helst. Skal spise middag. nei vil ikke. Bruer 10 min for å komme opp i stolen,da spiser hun masse. Føler selv at vi er konsekvente. Overse eller prøver å lede oppmerksomheten over på noe annet. Prøver å si så lite nei som mulig,men forklarer at å slå,klype og luge ikke er lov. Må si unnskyld og setter henne på en stol når hun gjør ting hun ikke får lov til. Da roer hun seg etter en liten stud og er smør blid igjen. Er flinke til å rose henne og klapper for hver minste ting hun gjør som er positivt. Koser,sier vi elsker henne osv. Meget bestemt frøken ja! Flere som har samme "problemet" ? Hyggelig å høre andre erfaringer. Di i barnehagen ville vi skulle prate sammen for å kjøre lik linje i barnehagen som hjemme og det er jo bra. Godt å få litt veiledning også...
Herminemor Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Ganske likt som med min jente på 2 år,utrolig frustrerende. Vi er konsekvente, roser henne, forteller at slår hun får andre vondt og blir lei seg osv osv. I dag var det sommeravsluttning i barnehagen, hun satt ikke stille ett sekund. Rullet seg i jorda og gjorde alt hun ikke skulle.Pølsen hun fikk når vi grillet klinte hun inn på hjulet på vognen til lillesøsteren osv osv. Alle de andre satt iallefall noen minutter stille. Jeg føler meg mislykket som mor rett som det er men gjør alt jeg kan for å holde motet oppe. Jeg vet vi gjør så godt vi kan. I dag når vi ankom barnehagen var det ei av jentene som ropte "hei tomine" til henne og smilte, hun svarte med å rope NEI tilbake, da jeg satt henne ned innenfor porten så løp hun bort til denne jenta og slo henne...er det mulig liksom????uff,sånn oppførsel bekymrer meg litt. Jeg ble sint på henne,satt meg ned å sa at sånt er ikke lov,jenta fikk vondt og ble lei seg osv. "åja" ussyld da" sa hun å løp av sted...sukk
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2008 Ja,kan høres ut som min frøken det der Blir bekymret og lei meg! Utrolig frustrerende. Fler her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå