nussie Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Noen som har opplevd dette eller som har vært til undersøkelse for dette?? Hva gjør de for å undersøke dette? Hva skjer videre om det har lekket noe? Jeg fortalte legen min at jeg hadde lekket et eller annent da jeg var på ferie,ble våt gjennom shortsen osv,men ikke merket noe etter det. masse liv i magen også Men hun sendte mail til føden og fikk time der hos gynekolog neste uke..æsj,gruer meg litt da..
Mrs. Bouquet Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Vil tro de tar UL i alle fall for å se mengden fostervann.
rumpetroll har født Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Hei! Jeg lakk fostervann i 5 uker i mitt forrige sv.skap. (Begynte i uke 28 og fødte i uke 33.) Da jeg merket det første gang ringte jeg føden og fikk komme til kontroll. De tok innvendig UL og tok noen prøver fra skjeden for å se om det var rester av fostervann der. Fant ingenting før etter en uke...! Ganske frustrert da, men veldig lettet da jeg ble trodd! Var mye på sykehuset og hadde mange UL for å sjekke mengden fostervann. Fikk beskjed om ikke å løfte tungt og ikke ha sex. Måtte måle tempen 2-3 ganger daglig for å sjekke at jeg ikke fikk infeksjon siden det var hull på fosterhinnen! Fikk også bskjed om at hvis jeg ikke hadde født til uke 34, skulle de sette igang fødselen. Det er visst rutine når man lekker fostervann... Men et godt råd til deg er at om du fortsetter å lekke og du tror det er fostervann så ikke gi deg før de har funnet ut av det!!! Hvor langt er du på vei forresten? Lykke til! Det går nok bra dette skal du se!
nussie Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2008 oi det hørtes litt skremmende ut,men da er man iallefall i trygge hender og det er det viktigste! Hvor stor var babyen da den ble født?fødselen startet av seg selv? Jeg er 30+3 i dag.var forrige uke på ferie i Budapest at jeg oppdaget at jeg var våt mellom og da hadde jeg bare dusjet og gått ned til frokosten..var ikke veldig høy i hatten da akkuratt.. Håper lille mor holder seg der inne og har det bra noen uker til iallefall:) Hater gynekologiske undersøkelser,derfor gruer jeg meg til det!! Er nok mye etter x-antall sånne undersøkelser med førstemann der jeg hadde så mye maserier osv...
rumpetroll har født Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Gutten min var 1970g og 41cm lang da han ble født. Ble satt i gang etter blødning i uke 32 (legene trodde morkaken kunne løsne...) men ingenting skjedde... Etter en ike på modningspiller fikk je infeksjon og beskjed om at hvis jeg ikke hadde født innen noen timer ble det KS. Tiden gikk og ingenting hendte (hadde fått rier, men bare 1 cm åpning... Så da ble det KS på meg... Ikke noen drømmefødsel akkurat... Nå var det mye "styr" med min fødsel, og det går sikkert litt roligere for seg til vanlig i slike situasjoner, så ikke bekymre deg for mye! Men en del GU tror jeg du må forberede deg på... Ikke det gøyeste her i verden, men men... Du må komme med oppdateringer på hvordan det går med deg og babyen! Igjen: Lykke til!
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Hei =) Jeg har også vært sjekket for en eventuell fostervannslekkasje. Husker ikke akkurat hvor langt jeg var på vei da det skjedde, men det er vel kanskje et par måneder siden nå. Nå har jeg igjen 19 dager til termin =) Jeg trodde jeg lakk fostervann/eventuelt at vannet gikk under en liten hyrdestund med samboeren min. Det ble veldig vått mellom oss sånn helt plutselig. Det kom så mye væske at vi måtte bytte på sengetøyet. Vi kunne begge utelukke at vi hadde hatt noe uhell ift urinlekkasje. Væsken som kom var blank og luktet ingenting. Og jeg vet, med ganske stor sikkerhet, at væsken kom fra skjeden. Vi antar at det kom minst 1,5 - 2 dl væske... Minst! Vi fikk komme inn til sjekk på sykehuset dagen etter. Der møtte vi en lege som spurte og gravde litt, før han tok en GU på meg for å se om han kunne se noe galt. Så fikk vi en ultralyd som viste en frisk, sprellende og livat krabat i masse fostervann. Legen utelukket at jeg hadde lekket fostervann, men kunne ikke si med sikkerhet hva som hadde skjedd. Siden jeg og samboeren min var rimelig sikre på at det ikke var urin, nevnte legen noe om noen væskefylte kjertler som vi jenter har i skjeden. Det er disse som er med på å gjøre skjeden våt under samleie. Legen mente at det kunne være disse kjertlene som tømte seg brått - litt sånn som sprutorgasme (hvis jeg har skjønt dette med sprutorgasme riktig da...). Jeg har ikke merket noen form for lekkasje i etterkant og jeg har en svært livat liten baby i magen =) Nurket (som vi ikke vet kjønnet på) er til tider ganske så voldelig =P Nå er det ikke lenge igjen før jeg endelig kan stifte bekjentskap med fostervann og nurket som har bodd i fostervannet i all denne tiden =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå